Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på bra laptop (5-8000k)


Chrono

Rekommendera Poster

Tjo!

 

Letar efter en bra laptop för användning av photoshop cs3, film, musik, surf och kanske nåt spel.

Vet inte vad jag ska ha riktigt. nån som har någe tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer några alternativ. Som vanligt tycker jag att HP's datorer brukar funka bra.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?cols=1124&l=s60044815#rparams=l=s60086656

 

Du kan även kolla på denna tråd. //eforum.idg.se/topic/224265-bra-laptop-for-spel/

Man betalar i princip inget extra för att få i ett Mobility Radeon HD4650 grafikkort som funkar hyfsat för spel. Det är först om man ökar sin budget ytterligare som det blir verklig skillnad på vad som sitter i datorer som är avsedda för spel och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Processor2,30 Ghz AMD Turion II M520 DualCore

 

GrafikstyrenhetATI Radeon™ HD 4530-grafik

Upp till 2302 MB tillgängligt grafikminne totalt med 512 MB dedikerat DDR3

Eller:

 

Processor2,10 Ghz AMD Athlon™ II Dual-Core-processor för Notebook PC M320

 

GrafikstyrenhetATI Radeon© HD 4650

Med 1 GB dedikerat DDR3 minne och upp till 2815 MB totalt (Utmärkt för spel)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår ifrån att de har samma mängd internminne och ungefär samma pris.

 

Ska du spela någon form av spel på datorn så ska du välja tvåan. Annars kan du lika gärna välja ettan. Vet du inte riktigt skulle jag välja tvåan för att ha möjligheten öppen. Skillnaden i hastighet på processorn kommer du inte att märka mycket av om du inte kör väldigt tunga applikationer, typ för att redigera film och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det t ex ska framgå vad datorn ska användas till slår jag ihop Chronos två trådar.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår ifrån att de har samma mängd internminne och ungefär samma pris.

 

Ska du spela någon form av spel på datorn så ska du välja tvåan. Annars kan du lika gärna välja ettan. Vet du inte riktigt skulle jag välja tvåan för att ha möjligheten öppen. Skillnaden i hastighet på processorn kommer du inte att märka mycket av om du inte kör väldigt tunga applikationer, typ för att redigera film och liknande.

 

 

Tack!

Photoshop cs3 ska väl gå bra iallafall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tror inte att du kommer att märka någon skillnad. Och med tanke på att du nämner just spel så tycker jag inte att du ska välja den första datorn. Se till att datorn har minst 4GB internminne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...