Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallation av XP inget internet


oxen5

Rekommendera Poster

Hej på er alla

Jag fick hjälp av cecilia förra veckan att komma in i bios och köra en rep.. av xp med hjälp av CD men tyvärr så blev jag tvungen att ominstallera XP från grunden, synd. Mitt problem låter kanske konstigt jag kommer inte ut på internet. Jag använder bara trådburen komunikation. Jag har en bärbar dator som funkar bra mot internet och det är den jag jämför inställningarna till den som inte funkar. Jag kan tyvärr inte komma på vad jag gör för fel. Det är säkert något löjligt enkelt som jag har missat. Hoppas att någon kan hjälpa mig.

 

Mvh

Oxen 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du installerat XP från skiva, och till vilket Service Pack?

Kan tänkas bero på att drivrutiner för ditt trådlösa nätverkskort ej installerats.

Öppna Kontrollpanelen och Enhetshanteraren.

Finns det ngt Gult frågetecken på det trådlösa nätverkskortet?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du installerat XP från skiva, och till vilket Service Pack?

Kan tänkas bero på att drivrutiner för ditt trådlösa nätverkskort ej installerats.

Öppna Kontrollpanelen och Enhetshanteraren.

Finns det ngt Gult frågetecken på det trådlösa nätverkskortet?

Mvh

Mats H

 

 

Hej Mats.

Gylt frågetecken finns det under andra enheter: Ethernet-styrenhet, PCI Device, SM-busstyrenhet, Vidoestyrenhet(VGA-kompatibel) Dessa 4 enheter är det gula frågetecken. Jag har installerat XP från skiva och när den var klar så installerade jag sp-2 från en skiva också.

Mvh

Reine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

så då har du troligen inga drivrutiner för nätverkskort, andra kort anslutna i PCI slot osv..

Vad har du för dator, moderkort?

Du kan ju hämta hem drivrutiner från producentens hemsida.

Lägga på ett USB minne t.ex. och föra över.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

så då har du troligen inga drivrutiner för nätverkskort, andra kort anslutna i PCI slot osv..

Vad har du för dator, moderkort?

Du kan ju hämta hem drivrutiner från producentens hemsida.

Lägga på ett USB minne t.ex. och föra över.

Mvh

Mats H

 

 

Hej

Moderkort, ursäkta mina dåliga kunskaper, kan det stå nått annat namn än moderkort? Och hittar jag detta också i enhetshanteraren? När jag har en Recovery skiva borde inte allt finnas med, som ex drivrutiner?

Processorer Pentium ® 4CPU 3.80 GHz

Jag vet inte om detta är moderkort: Intel® 82801 Bridge-244E

Det är inte så att jag har installerat om XP på ett felaktigt sätt?

Mvh

Reine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Moderkort, ursäkta mina dåliga kunskaper, kan det stå nått annat namn än moderkort? Och hittar jag detta också i enhetshanteraren? När jag har en Recovery skiva borde inte allt finnas med, som ex drivrutiner?

Processorer Pentium ® 4CPU 3.80 GHz

Jag vet inte om detta är moderkort: Intel® 82801 Bridge-244E

Det är inte så att jag har installerat om XP på ett felaktigt sätt?

Mvh

Reine

Vem har tillverkat datorn, Dell, HP osv?

Vad är det för datormodell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du hade inget internet anslutet under din installation?

Kan du ladda ned följande program och föra över på din XP dator.

Speccy: http://www.piriform....wnload/standard

Detta program skannar av din hårdvara, återkom med beteckningar för moderkort och nätverkskort.

Mvh

Mats H

 

Moderkort: intel, D945PSN, Modell i945P, Southbridge Modell 82801GB (ICH7/R) Revision A1

Nätverkskort: Under nätverk står det: Wininet information. Ett internt fel har uppståt. Wi-Fi info Wi-Fi ej närvarande.

Mvh

Reine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är en märkesdator du har utan en dator som du eller en butik byggt ihop så hittar du drivrutiner på http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProductFamily=Desktop+Boards&ProductLine=Intel%C2%AE+945+Express+Chipset+Family+Boards&ProductProduct=Intel%C2%AE+Desktop+Board+D945PSN Börja att välja rätt XP och sedan Drivers. Börja med att installera chipset-drivrutinen och sedan den nyare LAN-drivrutinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är en märkesdator du har utan en dator som du eller en butik byggt ihop så hittar du drivrutiner på http://downloadcente...p+Board+D945PSN Börja att välja rätt XP och sedan Drivers. Börja med att installera chipset-drivrutinen och sedan den nyare LAN-drivrutinen.

 

 

Hej Cecilia

När jag har sparat filen på ett stick och sedan skall öppna denna fil i den krånglande datorn så säger den att programmets konfiguration är felaktig. Jag tesade att ta ner progammet en ytterligare gång men den vill inte starta.

Mvh

Reine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen INF_allOS_9.1.2.1008_PV.exe verkar vara en packad fil (zip-fil) egentligen. Om den inte vill packa upp sig själv kan du packa upp den t ex med 7-zip i någon av datorerna. Inuti finns en fil Setup.exe som jag antar ska köras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen INF_allOS_9.1.2.1008_PV.exe verkar vara en packad fil (zip-fil) egentligen. Om den inte vill packa upp sig själv kan du packa upp den t ex med 7-zip i någon av datorerna. Inuti finns en fil Setup.exe som jag antar ska köras.

 

 

Hej både Cecilia och Mats

Ni får ursäkta mig, jag har letat och letat efter drivrutiner till den här datorn och inte hittat föränn nu. Nu funkar internet som det ska, det är väl så när man kanske inte har riktigt koll. Nu kan ni lita på att det blir ordning och reda. Ni ska ha så mycket tack för allt ni försökt och hjälpa mig.

Mnh

Reine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att be om ursäkt för :)

Om ingen kom hit och ställde frågor skulle vi ju inte kunna hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att be om ursäkt för smile.gif

Om ingen kom hit och ställde frågor skulle vi ju inte kunna hjälpa till.

 

 

Tack

Det var gott och höra.

Mvh

Reine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...