Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sidor laddas långsamt på ena datorn men inte på andra.


ettminusett

Rekommendera Poster

Har sen en tid problem med mitt trådlösa Internet här påhotellet, ett okryptert nätverk.

 

Har inte haft några som helst problem förut men det börjadeför någon vecka sen.

 

Problemet är att internetsidorna laddas otroligt långsamteller att det inte kommer upp alls.

 

Utorrent-programmet laddar ner filer jättesnabbt ochwebbradion fungerar utmärkt när jag väl kommit in på SR:s sida och fått igångradion där.

 

 

 

Har två bärbara datorer (en Dell och en Acer) på rummet,båda med windows 7 ultimate och kopplade till samma trådlösa nätverk. På denandra datorn (Dell) så fungerar allt perfekt, sidor laddas snabbt och inga somhelst problem. Båda datorernas nätverksinställningar ser ut at varkonfigurerade lika.

 

Jag har även formaterat om den datorn som har Internetproblem(Acer) och då fungerade Internet bra i någon timme innan det totalt slöades nerigen. Båda datorerna är uppdaterade med det senaste från windows update och desenaste från AVG antivirus.

 

Jag bodde på ett annat ställe med trådlöst nätverk i två dagar och då fungeradeInternet hur bra som helst men igår kom jag tillbaka till mitt gamla hotell ochnu har jag samma problem igen.

 

 

 

Jag har provat ipconfig/flushdns men det hjälpte inte, ävenskrivit in adressen för opendns men inte heller det hjälpte.

 

Har pingat vissa sidor och många gånger har hälften avpaketen försvunnit.

 

 

 

Resumé:

 

Två datorer med win 7 kopplade till samma trådlösa nätverk,på Dell-datorn fungerar allt perfekt men på Acer så laddas webbsidorjättelångsamt eller kan inte laddas alls. Utorrent-programmet laddar dock nerfiler snabbt och webbradion går att spela.

 

På ett annat trådlöst nätverk fungerade Acer perfekt i tvådagars tid, sen tillbaka till mitt gamla hotell och webbsidorna laddas otroligtlångsamt igen. Andra datorn fungerar perfekt som vanligt. Har även dragit utsladden till routern i receptionen och det har hjälpt en gång men nu är detsegt igen.

 

Skickar med två bilder från ett felmeddelande och vad som står efter jag skrivit ipconfig/all

 

 

 

Vad kan det vara för fel?

 

 

post-73982-1287974054,46_thumb.png

post-73982-1287974130,45_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl vara problem med accessen på hotellet, eller mot ditt rum, ta kontakt med receptionen och påtala ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med accesen, han som har hotellet, egentligen ett litet guest house här i thailand, kan inte mycket om datorer så jag vet inte vad jag ska påtala.

 

Webbradion är igång och fungerar bra på Acer-datorn men detta meddelande skriver jag på andra datorn (Dell) i rummet. Båda är som sagt kopplade till samma accesspunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

SR's webbredio är en äkta bandbreddstjuv!

Kontrollera din bredbandshastighet, med och utan webbradio.

Med och utan uTorrent på.

http://www.bredbandskollen.se/

Mvh

Mats H

 

Jo jag förstår det men även när inget program är igång så laddas sidorna extremt långsamt ibland lite snabbare men aldrig lika bra som på datorn som står två meter från den andra i samma rum.

Hastigheten är bra i bittorrent-program men jag tror att det är nåt dns-fel, är inte superhaj på datorer men lite förstår man. Webbsidor öppnas långsamt och ibland är det problem att logga in på messenger eller att ladda hem mejl via windows live mail.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

så hur ser hastigheterna ut?

Båda datorerna?

Med o utan webbradio, anslutit med kabel och provat?

Signalstyrkeskillnad?

Olika brandväggar i datorerna, T.ex, om man har AVG och dess linkscanner igång, så kan tröghet i surfande upppstå, vilket inte skulle påverka t.x. uTorrent.

Ej uppdaterat Flashplayer?

Skannat för "otyg"?

Malwarebytes' Anti-Malware

Kör en snabbskanner!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kört en snabbscan av Malwarebytes inget infekterat hittat. Jag har senaste flashplayern och körde bredbandskollen 8,66 Mbit ner och 0,26 Mbit upp.

 

Kanske jag hittat felet. När jag har uTorrent igång blir det skillnad, även fast jag inte laddar ner någonting eller laddar upp någonting.

 

På den datorn som fungerar är uTorrent aldrig igång men på den andra nästan jämnt. Nu när jag stänger av och på programmet märks skillnad i surfandet fast inget laddas ner eller upp. Jag har nyligen uppdaterat till den senaste uTorrent 2.0.4 undrar om det är det?

 

Ska prova lite men der verkar helt klart göra skillnad med uTorrent igång eller inte. 

 

Kan de har ställt in att några portar ska blockeras för uTorrent, vilket i och för sig fungerar utmärkt, och gjort något fel så att webbsurfandet blir lidande.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ett program som uTorrent ska man inta ha autostart på. Det ska man starta när det finns behov och sedan stänga av det.

Du kan ju också ställa in "uppladdnings storlek, i inställningar på uTorrent, så att det inte tar hela bandbredden upp, (0.26Mbit).

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...