Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Your computer did'nt shut down..."


HankPank

Rekommendera Poster

Förmodligen ännu en idiotfråga:

 

När man startar om efter att macen kraschat (jo, det händer) får man ju en verifiering och ibland reparation av hårddisken då "Disk First Aid" går igång automatiskt. I texten står nåt i stil med (jag har det inte framför mig just nu, duh): "You can turn of this *message* in the general control panel."

 

Fråga: Är det inte så att om man stänger av "meddelandet" så stänger man även av kontrollen av hårddisken?

Så då är det ju inget bra ju. Det vill man junte.

 

Förresten, tack för svaren på min fråga om "Glaskrosset".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det stämmer. Man stänger av allt detta i Inställningar --> Diverse (fast det står bara "Varna om datorn stängdes av på fel sätt").

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag provade att stänga av "Varna om datorn stängdes av på fel sätt sist" under Avstängningsvarning i Diverse. (Jag har svenskt Mac OS 9.0.4 men det fungerar förstås på samma sätt i ett amerikanskt system.)

 

Och visst, du har helt rätt: Skivkontroll går inte igång automatiskt om datorn bombar och man tvingas starta om.

 

Så det är bäst att låta alternativet Avstängningsvarning vara ikryssat tror jag.

 

 

 

"Windows es el mejor S.O., lo usan millones de personas en todo el mundo!" A eso yo respondo: "Coman mierda, siete millones de moscas no pueden estar equivocadas..."

 

Antoni Castro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...