Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Quick Time Till Windows Media Player?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Hej,

 

har laddat ned en låt ifrån Itunes. Vill få in den i Windows Media Player men det går inte? Hur konverterar jag den till att öppna med wml? Det står när jag försöker öppna filen i wml, "Filen som du försöker spela upp har ett filtypstillägg (.m4a) som media player inte känner igen. Filen är kanske uppspelningsbar ändå. Eftersom filtillägget är okänt för spelaren bör du kontrollera att filen kommer från en pålitlig källa. Vill du att spelaren försöker spela upp innehållet?"

När jag klickar på "ja" går det inte? Så hur går jag vidare. Stort tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Det här codec paket kan nog hjälpa:

 

http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

 

Hej,

Nu har jag laddat ner programmet men det fungerar inte som jag tänkt. Visserligen kan jag nu öppna det i windows media player, men vad jag vill är att kunna bränna låten ifråga på Cd - vilket inte går, jag vill dessutom kunna ändra nuv. format till wav och från det formaten bränna ner det. Men det fungerar inte. Hur gör man? Är amatör.

Stort tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Testa any audio converter för att konvertera filerna:

 

http://www.any-audio-converter.com/any-audio-converter.php

 

Men är inte alla låtar som man köper på Itunes kopieringsskyddade med DRM tror jag, eller har jag fel?

 

Okey, men om det nu är så att dom är kopieringsskyddade med DRM, trots att jag betalat för låten (borde ju vara min då)? Hur kan jag då komma runt det? Eller funkar ovanstående program ändå att konvertera om den i? Eller kan jag få den till en wav-fil ändå på ngt. annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Såg nu att Apple har tagit bort DRM skyddet så det är fritt fram att konvertera och spela upp var du vill.

 

Well, nu har jag laddat hem det och det går i alla fall inte...

Den konverterar, fast inte till ngt. annat, utan den förblir densamma... vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...