Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer 3100


Sandis63

Rekommendera Poster

Hej på er alla jag har en Acer Aspire 3105 WLMI som har havererat :thumbsdown: nu till frågan har kollat på en begagnad Acer det är en modell som heter Acer Aspire 3004LMi.

Passar delana från min 3105 i den jag tänker köpa??

Tänker på HDD minne cpu mm?

Satte i en optisk mus i min så den hängde sig tydligen var det moderkortet som lade av ett nytt skulle kosta 6000 kr fick jag veta.

Nån som kan hjälpa mig?

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hdd passar förmodligen då det är en 2.5"

(däremot behöver du ev. installera operativet på nytt)

 

Minne kan man kolla genom att köra en konfigurator, ex. Kingstons, och se vilka som rekommenderas.

 

CPU kanske man inte ska byta på en bärbar?

Är det inte bättre att leta en dator som är bättre än din 3105 så slipper du flytta prylar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hdd passar förmodligen då det är en 2.5"

(däremot behöver du ev. installera operativet på nytt)

 

Minne kan man kolla genom att köra en konfigurator, ex. Kingstons, och se vilka som rekommenderas.

 

CPU kanske man inte ska byta på en bärbar?

Är det inte bättre att leta en dator som är bättre än din 3105 så slipper du flytta prylar?

 

Jo för visso men jag ska plugga med CSN då har man inte så gott om pengar..det är samma processor som sitter i den jag har så jag tror det kan funka tack för svaret!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är samma processor som sitter i den jag har så jag tror det kan funka tack för svaret!!

Jag vet inte riktigt vad du menar, men ofta är ju processorer fastlödda i bärbara datorer så att de inte kan bytas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vad du menar, men ofta är ju processorer fastlödda i bärbara datorer så att de inte kan bytas ut.

 

OK det visste jag inte tack för info !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...