Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem Med USB portar


gmats

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har ett litet prbolem med USB portarna på min dator,

Datorn har 4 portar + att jag har en USB hub med 4 portar till med egen strömförsörjning.

Musen fungerar, den externa hårddisken och skrivaren likaså. Även "bankdosan" till internetbanken och hörlurarna fungerar.

Men när jag kopplar in kameran (nikon d40) för att föra över bilder så hittar jag inte igen den disken.

Jag har även en extern mediaspelare (twix) som inte heller hittas igen bland enheterna.

Jag har provat att flytta runt bland alla uttag och kopplat ur alla dom andra kontakterna utan framgång.

jag hade samma problem för några veckor sen med med en kamrats externa hårddisk och den fungerade till slut bara i ett utav datorns 4 uttag. Men dom här två fungerar tydlien inte längre i några uttag.

Inga problem meddelas i enhetshanteraren och när man kopplar in dom två så härs den där standardtruddelutten som alltid plingar när man ansluter via usb.

Är det någon som kan ge mig något tips på vad som kan vara fel eller om det kan finnas nån inställning jag har fipplat till.

 

jag provade kameran på en annan dator och där kom disken fram direkt. Så det är ju inget fel med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du till kameran använder samma kabel som du använder till bankdosan?

 

Jag har upplevt konstigheter med den kabeln ansluten till en extern hårdisk, men med originalkabeln till disken fungerade det bra.

 

(nu var det tydligen även något annat fel på disken också, men ändå...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det är/var samma kabel som till bankdosan som jag använde till kameran. Dock inte till mediaspelaren. Men det var även samma kabel som jag tog med mig till den andra datorn där kameran fungerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har din USB hub egen strömmatning? Om inte kan det vara så att datorn inte orkar mata alla enheterna. Jag rekommenderar att du använder en USB hub med strömmatning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den har egen strömförsörjning. Men det är samma visa ändå även om jag kopplar in kameran i datorns usb portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...