Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Office 2010 student


Mingus

Rekommendera Poster

Spontant känne jag att student versionen av Office 2010 räcker och blir över. Att priset ligger rejält under "normal" pris gör inget - jag kan leva med det.

En sak stör mig - det finns ingen outlook med.

Vad göra? Går det att köra Outlook 03 parallelt med Office 10? Går det rentav att integrera denna så gamla Outlook upplaga med Office 10?

 

Ja - jag skulle kunna skippa Office helt. Köra Open Office istället, eller varför inte Google Apps, eller nått?

Men om man inte vill det, om jag vill ha Outlook utan att lägga ned en massa stålar för något jag redan har?

Förslag någon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har i alla fall gått att köra tex gammal Outlook tillsammans med nyare Word med gamla Officepaket. Det man ska tänka på är att inte göra en standardinstallation. Som standard avinstallerar Officeinstallationen alla gamla Officeprogram. Detta kan man undvika genom att välja att göra en anpassad installation och tala om för installationsprogrammet att inte ta bort tex Outlook 2003.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Thunderbird http://www.mozillamessaging.com/sv-SE/thunderbird/ vara ett alternativ?

 

Som mejlprogram sett är T-bird utmärkt, ja - bättre. Eftersom jag inte sett någon annan version av Outlook än 3:an vet inte jag om programmet nu är utrustat med exempelvis flikar. Microsoft brukar ligga en generation efter, så kanske det.

Men - fördelar finns, betydande fördelar... integration kalender, mejl, kontakter är en, för att inte glömma att därute i arbetslivet är detta program de facto standard. Vilket gör det bökigt att sitta någon på annan ort än kontoret.

tror jag ...

 

Hursomhelst - installera programmet gör jag. Vem vet, kanske räcker.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har i alla fall gått att köra tex gammal Outlook tillsammans med nyare Word med gamla Officepaket. Det man ska tänka på är att inte göra en standardinstallation. Som standard avinstallerar Officeinstallationen alla gamla Officeprogram. Detta kan man undvika genom att välja att göra en anpassad installation och tala om för installationsprogrammet att inte ta bort tex Outlook 2003.

När betan av 10:an kom prövade jag att installera anpassat, så tanken har funnits. Den gången sk-t det sig. Ingenting fungerade, slutade med att jag fick blåsa maskinen och börja om från början (tack att det finns stora lösa hårddiskar). Men det var då, sen dess har jag både ny maskin och nytt operativ. Är det så att detta funkar med 7:an så borde det också fungera med 10:an, typ. Får nog gå den vägen, tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du skriver "nytt operativ" så finns det vissa kompatibilitetsproblem mellan Windows 7 och äldre Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du skriver "nytt operativ" så finns det vissa kompatibilitetsproblem mellan Windows 7 och äldre Outlook.

Det stämmer förståss att jag nu har Win7 istället för XP. Kände på mig att det inte bara var att "köra på". Bra att veta, tack för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...