Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startar utan grafikkort men inte med, vad är felet ?


Christophand

Rekommendera Poster

Tjabba!

 

har ett litet problem som ni ovan ser. Jag satt i förgår och spelade en demo-version via steam & efter ett par minuter så dog bara datorn utan anledning eller tecken över att den var överansträngd. Jag öppnade upp chassit dagen efter och började kika lite, var nästan dunder på att nätaggregatet hade blivit överhetat så jag bytte det men problemet återstod. Jag plockade ur grafikkortet och startade upp datorn och då funkade den. men sedan när jag återkopplade grafikkortet så lyser det bara till lite snabbt ifrån led-ljusen & kommer ett kort "surr" ifrån nätaggregatet. Och efter varje gång man testat med kortet måste du koppla in & ut huvudkabeln som går till moderkortet "den största som jag inte kan namnet på". vad kan felet vara ? kan det vara grafikkortet eller är det att inputet på moderkortet är trasigt ? vore tacksam över hjälp!

 

Grafikkort: ATi Radeon X1650 PRO iceQ

Moderkort: Gigabyte GA-8s649MF Socket 775

 

Mvh Christoph!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte veta vad som är trasigt utan att testa. Men jag skulle tro att grafikkortet har dött. Dels tyder symptomen på att det kan vara grafikkortet, dels är det ganska gammalt och dels är det ett vanligt fel. Prova att låna ett annat grafikkort att testa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...