Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte in på det mobila bredbandet


Villaforever

Rekommendera Poster

Kommer inte ut på mitt mobila bredband.

Det har funkat innan. Samma meddelande kom upp för någon vecka sen. Då drog jag ur modemet och satte i det igen och då funka det fint igen. Men nu funkar inget. har startat om datorn, installerat modemet. Vad kan vara felet?

 

skickar med en bild där felmeddelandet står

post-70301-1287403142,54_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SIM-kortet/modemet kan inte logga in på mobilnätet. Ingen mottagning? Spärrat kort? Fel PIN-kod? Kolla med kundtjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SIM-kortet/modemet kan inte logga in på mobilnätet. Ingen mottagning? Spärrat kort? Fel PIN-kod? Kolla med kundtjänsten.

 

oki men samma meddelande var ju för ngn vecka sen, sen tog jag ju ur modemet och i igen och så funkade det..??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modemet kanske är trasigt? Kan du testa med annat sim-kort (samma operatör)?

 

kan man sätta i de simkortet man har i iphonen i de mobila modemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, iPhone använder micro-SIM-kort och modemet använder vanliga SIM-kort. Men annars hade det fungerat.

 

okej vad ska det vara för sim kort då? som man bara har i modem eller går det bra med ett kontantkortsimkort till vanlig sony ericsson mobil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligt sim-kort, samma operatör och med 3G-data aktiverat.

 

okej men varför kan jag inte använda det jag har i iphonen då, de simkortet hade jag ju i min förra mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring bredbandssupporten ,,, går nog snabbare än att sitta och gissa

och betala 100000 kr i minuten nej tack... :)

 

det blev iaf samma meddelande även med annat simkort.

 

nu blir man inte ritkgit klok på det där

 

satte tillbaka simkortet i modemet. Då funkade det helt plötsligt. Starta då om datorn och skulle testa igen för säkerhetsskull... Då ville han påstå att han inte kom in i fjärrdatorn. Starta opm modemet, och det gamla meddelandet om simkortet kom igen.... "Han" jävlas ju bara... :( ett riktigt kokt med stryk borde han få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna problem är inte roliga :(

 

Jag skulle gissa på att modemet inte är riktigt friskt, eller att du har dålig mottagning, kanske för att modemet är kass? Det är iaf inga problem med abonnemanget eller SIM-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna problem är inte roliga :(

 

Jag skulle gissa på att modemet inte är riktigt friskt, eller att du har dålig mottagning, kanske för att modemet är kass? Det är iaf inga problem med abonnemanget eller SIM-kortet.

 

 

hmm... köpte ju modemet i somras. Kan det ha betydelse att det är tele2 modem och telenor simkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...