Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hackar vid bluray...inte förut!


iMal

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det är så att jag kunnat tittat på 720 p Blurayfilmer på min dator, men igår hände något och nu kan jag inte det längre, ljudet är som det ska men bilden hackar och går i slowmotion...någon som vet vad som kan ha hänt?

 

Edit: Märkte nu att det inte hackade när jag använde VCL istället för Media Player Classic som jag brukar använda. Hursomhelst är det konstigt då det fungerat med MPC förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väll ingen direkt lösning där man kan säga "gör så" så fungerar det igen.

 

Utan det du kan göra är att:

 

Kolla så du har de senaste uppdateringarna från Windows upadte

 

Kolla så du har den senaste grafikkortsdrivrutinen

 

Rensa datorn så att den blir lite snabbare, det kan du göra med CCleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde cleanern och uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet men bilden är fortfarande hackig och seg. Det fungerar om jag kör en vanlig Dvdrip men inte Bluray 720 p som vanligtvis brukar fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men tycker det inte går 100 % smidigt på nått sätt när jag använder VCL, bilden hackar minimalt (man uppfattar den) så rörelsen känns inte helt perfekt.

 

Angående MPC så läste jag någonstans att man kunde gå in på options>playback>output och ändra till VMR 9 (innan hade jag EVR Custom Pres.) och då hackade inte bilden, felet då var att endast halva bilden visades...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testat att gå tillbaka i tiden med systemåterställning till den tidpunkt innan det började bråka?

 

Alltid ett alternativ värt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en systemåterställning och då fungerade allt. Jag är så lycklig! Tack så mycket för eran hjälp, uppskattar det sjukt mycket. Folk som er som gör världen lite bättre och ljusare.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...