Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bredband - surf har blivit extreeeemt långsamt


inte tekniker...

Rekommendera Poster

inte tekniker...

Hoppas frågan hamnar rätt här, behöver verkligen hjälp!

 

Har mobilt bredband (Tele2 small) som fungerade bra i början för några veckor sen, men nu sista veckan har det blivit långsammare och långsammare. Det kan ta från några till 20 min att ladda en sida trots att jag inte kör andra program samtidigt. Jag fattar inget!

 

Har installerat nytt antivirusprogram - märker ingen skillnad, det behövs ingen defragmentering, kollat felsökare (visar nåt problem på min dator, att någon okänd enhet inte är installerad men det kan vara en högtalare), har gjort systemåterställning till något jag misstänkte kunde ha blivit fel - ingen förbättring, har installerat en uppdatering - ingen skillnad. Har kollat aktivitetshanteraren men förstår inte vad värdena ska vara. Har felsökt modemet, det är bra. Förstår inte var felet är??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte tekniker...

Nej. Funderat på det men inte kommit så långt än. Det bör vara support för bredbandet eller för datorn? Jag vet ju liksom inte vad som är fel. Datorn kopplar upp normalt men sen "orkar" den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Tele2 så ingår bara 1 GB trafik varje månad, sedan stryper dom hastigheten ordentligt, om du inte väljer att betala för extra trafik innan det blir ny månad, kanske det är detta du har råkat ut för?

Och 1 GB i månaden om man är ute på nätet dagligen, även om man "bara" surfar, läser tidningar och lite annat, är inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...