Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fixad - Statistiken fungerar ej


Laso

Rekommendera Poster

Fortfarande så är statistiken längs ner på indexsidan ur funktion. Det går inte att se hur många medlemmar och gäster som besöker/har besökt forumet dom sista 15 minuterna. Samtidigt som jag skriver detta i FF, så tittar jag i IE, och det är nu bara en gäst som besöker eforum? Eller det kanske är så att det inte finns något intresse för Eforum för tillfället? Det har pågått sedan det sista haveriet med Eforum och operatören var nu i veckan. Det är inte någon bra reklam för Eforum, när det ser ut som om det inte är någon alls som besöker forumet. När ska detta åtgärdas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, är medveten om detta, men finns tendenser för att det har hänt lite för mycket strul igen med eforum under sista tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade väldigt mycket annat att göra förra veckan, men "grundproblemet" är att vi lett trafiken till eforum genom en hårdvarucache för att få upp prestandan. Tyvärr ser eforum då bara IP-adressen för den servern, vilket gör att det inte ser ut att vara några besökare online.

 

Det finns vägar runt detta, men tyvärr inga enkla sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall är det ju bättre att ta bort information om antal besökare och vilka som är online än att det ser ut som att forumet är tomt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hänger detta ihop med ens egna status? Om jag klickar in på min egen profil så står det:

Just nu:

Not online

 

Förövrigt håller jag med Cecilia, ser inget vidare ut med ett tomt forum, eller också lägger ni dit någon information om att online statusen är fn. ur gängorna.

Mvh

 

[Edit] Klickar man på knappen Moderatorer så är ingen online. Går man in på någon moderators profil står det samma sak, fast ett inlägg av någon moderator kan vara skrivet både minuten före och efter, så troligen är just den moderatorn online iallafall? Det ser i varje fall inget vidare ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då förstår jag Simon, tack för infon, men det ser inte så bra ut för den oinvigde, att i stort sett "inga besökare" är på Eforum, varken medlemmar eller gäster, just nu så är det bara 1 medlem och en besökare inne på Eforum enligt detta, och det ser ju inte bra ut om det är många fler som i verkligheten är inne.

 

Ta då bort detta, eller som Flyfisherman säger, lägg in och upplys om att det inte fungerar för tillfället, tills ni har löst det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hänger detta ihop med ens egna status? Om jag klickar in på min egen profil så står det:

Just nu:

Not online

...

[Edit] Klickar man på knappen Moderatorer så är ingen online. Går man in på någon moderators profil står det samma sak, fast ett inlägg av någon moderator kan vara skrivet både minuten före och efter, så troligen är just den moderatorn online iallafall? Det ser i varje fall inget vidare ut.

Ja, de felaktiga online-uppgifterna hänger ihop med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ta då bort detta, eller som Flyfisherman säger, lägg in och upplys om att det inte fungerar för tillfället, tills ni har löst det.

Bra synpunkt, nu är det ändrat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det löst!

 

Hur är det med "statistiken" i respektive tråd?

post-3164-1288356747,29_thumb.png

Stämmer den?

Om inte så kan väl även den döljas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...