Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Rensa Internet Webbhistorik

dae49

Recommended Posts

Hej, söker tips om något bra program som man själv kan konfig tiden för att automatiskt rensa Internet webbhistorik och cookies & liknande, har provat window washer men efter en online scan på VirusTotal hittade jag TrojanPSW.Agent.uff i deras trial vers och avinstallerade det direkt,tänkte på CCleaner men det går inte att konfig så att det startar rensning på inställd tid, jag spelar ett online spel som samlar en massa filer i temporära filer och cookies & likn och sen slöar upp spelet så det är därför jag söker ett sådant prog spelar ingen roll om det kostar eller är gratis.

Mvh dae

Menar du att det var denna produkt?

http://www.webroot.com/En_US/consumer-products-windowwasher.html

Det kan vara falsklarm från det/de program på virustotal som reagerade på filen eftersom Webroot är ett mycket välkänt företag och programmet har ju funnits i samma version i några år nu.

-----------

Flyttar tråden från "Internet – övrigt" till "Webbläsare".

Cecilia

Moderator

Du skriver inte vilken webbläsare du har, Men i Internet Explorers flik: "Avancerat" kan du bocka i "Töm mappen temporary Internet files när webbläsaren stängs.. Kombinera den med att ange vad som skall raderas i fliken: "Allmänt" samt knappen "Tabort" När du väl är där: Klicka på knappen "Inställningar" så kan du ange antalet dagar som "tidigare besökta webbplatser skall sparas!...

På detta sätt kan du få en rensning av det du önskar varje gång du stänger webbläsaren!

Tyvärr vet jag på rak arm inget sätt att schemalägga dito rensning!

Hej, tackar er för hjälpen, jag köpte ett års prem på WindowWasher för ca 60:- och är hel nöjd med prog och du hadde nog rätt ang virusvarningen Cecilia för jag har efter install scannat med f-secure och andra online scan och har inte fått någon varning så allt är nog ok.

Mvh dae

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...