Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur blir jag administrator i windows 7 ?


micke7406

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar vad jag gör för fel ?

Jag går in på cmd.exe och skriver in net user administrator/active:yes

Men det fungerar inte ?

 

Det jag får upp är detta.

 

The syntax of this comand is:

 

NET USER

(username (password l *) (options))(/DOMAIN)

username (password 1*)/ADD(OPTIONS)(/DOMAIN)

username (DELETE) (/DOMAIN)

username (/TIMES:(times 1 ALL)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, det ska vara net user administrator /active:yes men med detta kommando så aktiverar du bara ditt administratör konto.

 

och vad är ditt konto nu? standard? eller admin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt konto är nu ADMIN.

Men när jag ska gå in och göra en ändring så får jag svaret att jag måste ha Admins tillåtelse ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag ska spärra en sida i hots filen(Notepad)

Jag tänkte (lopa) den 127.0.0.1 ************

 

Jag högerklickar på Notpad och kör som ADMI. Skriver in kommandot och kopierar över den till hosts. Men när jag ska spara ändringen får jag meddelandet att jag måste ha Admi tillstånd.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att hosts-filen inte är skrivskyddad?

Har du prövat med att först byta namn på hosts-filen (inte dumt att ha originalet sparat) och sedan spara den ändrade filen med det riktiga namnet?

 

Jag högerklickar på Notpad och kör som ADMI. Skriver in kommandot och kopierar över den till hosts
Jag har lite svårt att förstå vad du gör. Jag skulle se till att öppna hosts-filen inifrån Notepad/Anteckningar (startad som admin) och skriva in raden jag vill ha dit.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att hosts-filen inte är skrivskyddad?

Har du prövat med att först byta namn på hosts-filen (inte dumt att ha originalet sparat) och sedan spara den ändrade filen med det riktiga namnet?

 

Jag har lite svårt att förstå vad du gör. Jag skulle se till att öppna hosts-filen inifrån Notepad/Anteckningar (startad som admin) och skriva in raden jag vill ha dit.

 

Precis så jag gör ?

 

Hur kollar jag om den är skrivskyddad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha okej då förstår jag. Du har troligtvis inte rättigheter till att ändra denna system fil (kollade även på min och jag kunde heller inte ändra den) men detta går lätt att fixa igenom att ladda ner denna "Take Ownership" .reg filen och då får du tillgång till att göra vilken fil som helst tillgänglig för dig.

 

Här har du Länk till "Take Ownership" och instruktioner:

 

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/

 

Lycka till:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha okej då förstår jag. Du har troligtvis inte rättigheter till att ändra denna system fil (kollade även på min och jag kunde heller inte ändra den) men detta går lätt att fixa igenom att ladda ner denna "Take Ownership" .reg filen och då får du tillgång till att göra vilken fil som helst tillgänglig för dig.

 

Här har du Länk till "Take Ownership" och instruktioner:

 

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/

 

Lycka till:)

Tack!

Det ska jag prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...