Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Comodo programagent är inte igång


Walpurgis

Rekommendera Poster

Ladda hem Autoruns: http://download.sysi...es/Autoruns.zip

 

Packa upp Autoruns.zip och kör Autoruns.exe, inte Autorunsc.exe :)

När Autoruns har kört klart, ska det stå Ready nere i vänstra hörnet.

Klicka på File -> Save... och spara, för enkelhetens skull filen på Skrivbordet.

 

Zippa filen du sparade och bifoga den zippade varianten i ditt svar.

 

VIKTIGT: Hur frestande det än må vara att bocka ur massor av saker i Autoruns, låt bli ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Autoruns. Utför följande:

Fliken Logon -> Leta upp och högerklicka på Cmaudio och välj Delete.

Fliken Services -> Leta upp och högerklicka på Norman Type-R och välj Delete.

Fliken Scheduled Tasks -> Leta upp och högerklicka på COMODO System Cleaner Update.job och välj Delete.

Fliken Drivers -> Leta upp och högerklicka på SABKUTIL och välj Delete.

Fliken Drivers -> Leta upp och bocka ur speedfan.

 

Starta om datorn. Om cmdagent fortfarande inte fungerar som den ska, starta Autoruns och utför följande:

Fliken Drivers -> Leta upp och bocka i speedfan

Om du inte använder SpeedFan, kan du naturligtvis avinstallera det via Kontrollpanelen.

 

Om problemet inte är löst, läs vidare :)

 

-------

 

Du är inte ensam om att ha problemet med att cmdagent inte startar, och tyvärr verkar det vara en bugg som de försöker lösa. Ett mer vågat experiment är att starta Autoruns och utföra följande:

Fliken Logon -> Bocka ur allt som dyker upp utom COMODO Internet Security

Fliken Services -> Bocka ur allt utom AntiVirSchedulerService, AntiVirService och cmdAgent

 

Det kan hända att ditt trådlösa nätverkskort inte kommer att kunna ansluta till din accesspunkt, men detta är bara temporärt tills du bockar i allt under flikarna Logon och Services igen (närmare bestämt tjänster och program från Intel).

 

Om cmdAgent mot förmodan skulle börja fungera som den ska efter att ha utfört ovanstående, återstår det bara att hitta vilken tjänst eller program som gör att cmdAgent inte vill gå igång som det ska. Det gör du genom att bocka i en i taget av allt du bockat ur. Jag hade personligen börjat bocka i en tjänst i taget (fliken Services).

Exempelvis:

Bocka i Bonjour Service under fliken Services, starta om datorn och verifiera om cmdAgent fortfarande fungerar, osv.

 

Och tills sist... om inte detta heller fungerar, read on ;)

 

-------

 

Detta är inget snyggt sätt att lösa det på, men det är värt att försöka :)

 

Start -> Kör... -> skriv: notepad -> OK

Kopiera och klistra in:

 

@echo off
net start "COMODO Internet Security Helper Service"

 

Spara filen på Skrivbordet som cmdhlpStart.bat, glöm inte att ändra filformat till Alla filer. Ändrar man inte filformatet kommer filen att sparas som cmdhlpStart.bat.txt. Vi vill alltså inte ha filändelsen .txt.

 

Gå till Start -> Program alternativt Alla Program -> högerklicka på Autostart och välj Öppna.

Placera cmdhlpStart.bat i mappen Autostart.

 

Starta om datorn och se om cmdAgent fungerar.

 

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag gjorde allt enligt dina anvisningar.Önskar jag kunde komma med goda nyheter,men tyvärr har det inte blivit bättre (än så länge).Det var mååånga omstarter eftersom jag bokade ur ett Program/Service i taget och provade mig fram.Har även provat det mera vågade experimentet genom att bara låta vara kvar Comodo Brandvägg.Allt annat har jag bockat ur.Resultatet blev detsamma,dvs ingen förbättring.

Nu håller jag på att prova det sista alternativet.Har redan sparat filen cmdhlpStart.bat på skrivbordet.

Sedan Start -> Program men efter det har jag fastnat.Hittar inte alternativet Alla Program -> Autostart -> Öppna och kan inte fortsätta vidare.

Min datakunskap är tyvärr inte att skryta omsad.gif

 

Mvh

Ned

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade var att, antingen har man Program eller så har man Alla Program ;)

 

Så just i ditt fall blir det alltså:

Gå till Start -> Program -> högerklicka på Autostart och välj Öppna.

Placera cmdhlpStart.bat i mappen Autostart.

 

EDIT: Ett plus i kanten är du ta mej tusan värd, efter att ha provat det jobbiga experimentet med ruggigt många omstarter :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ursäkta,det finns ingen Autostart i Program.

Går via Start -> Den här dator -> Lokal disk -> Programsad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder från engelsk variant av Windows XP (Startup är engelsk motsvarighet till Autostart):

skarmbild11.png

 

Klassisk start-meny:

skarmbild22.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Eftersom det inte fanns någon Autostart i Program,så skapade jag en sådan mapp och placerade cmdhlpStart.bat i Autostart.Startade om dator och det blev tyvärr desamma bekymmer.

Nu tänker jag ge upp.Alla lösningar är uttömda.

Tack så hemskt mycket för all den tid du la ner för att hjälpa mig.

Din datakunskap är mycket imponerande!

 

Vänliga hälsningar

Ned

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-1288576707,53_thumb.jpg

 

Klippet ur din diagnos

 

Kan man tolka det här som att Avira antivir är i gång.I så fall kanske ide att avinstallera det med deras verktyg även om det inte anges som inkompatibelt?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ja,det stämmer.

Jag har Avira AntiVir som Antivirus program.

Ska jag avinstallera Avira AntiVir,då?

Hittar inte någonstans i Avira:s meny hur man avinstallerar Avira med deras verktyg.

Inte ens via Start->Alla program går det.

 

Mvh

Ned

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://avira-antivir...h.qarchive.org/

 

 

Här finns ett program från Avira för avinstallation.

 

Säkerhetsprogram är oftast säkrast att avinstallera med särskilt program.

 

Du kan ju lätt återinstallera det igen.

 

Rensning med CCleaner (filer och register) efter avinstallation är inte heller fel som komplettering.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag blev varnad av WOT (Web of Trust) att den där länken du länkade till har mycket dåligt rykte så jag avstod faktiskt.

 

Mvh

Ned

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag blev varnad av WOT (Web of Trust) att den där länken du länkade till har mycket dåligt rykte så jag avstod faktiskt.

 

Mvh

Ned

 

 

 

Norton IS varnar inte Men programmet är ändå inte det jag trodde. det avinstallerar inte programmet :Ledsen!

Avira verkar inte ha något sånt program .Avinstallering skall tydligen ske i Kontrollpanelen .Lägg till ta bort program.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Eftersom det inte fanns någon Autostart i Program,så skapade jag en sådan mapp och placerade cmdhlpStart.bat i Autostart.Startade om dator och det blev tyvärr desamma bekymmer.

Nu tänker jag ge upp.Alla lösningar är uttömda.

Tack så hemskt mycket för all den tid du la ner för att hjälpa mig.

Din datakunskap är mycket imponerande!

 

Vänliga hälsningar

Ned

Du är på fel ställe. Det gäller inte någon "Autostart" i mappen "Program" utan det gäller vad som syns i Startmenyn. Du ska inte starta "Den här datorn" utan när du har tryckt på Start-menyn ska du trycka på "Alla program". Hittar du verkligen ingen "Autostart" i den meny som kommer upp då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

 

Ursäkta mitt lite sena svar!

Har lite udda arbetstider.

Jo,jag hittar Autostart i Alla program,men där har Secunia installerat sig.

Filen cmdhlpStart.bat placerade jag i Start->Alla program->Programs->Autostart->cmdhlpStart

Ber om ursäkt!

Ska jag göra om den proceduren,enligt inlägg #30 och ta bort cmdhlpStart filen från Programs?

Sedan måste jag kanske avinstallera Secunia för att få en tom plats i Autostart.

 

Eller ska jag gå efter det du skrivit i inlägg #40?

Tack så länge!

Hälsningar

Ned

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är på fel ställe. Det gäller inte någon "Autostart" i mappen "Program" utan det gäller vad som syns i Startmenyn. Du ska inte starta "Den här datorn" utan när du har tryckt på Start-menyn ska du trycka på "Alla program". Hittar du verkligen ingen "Autostart" i den meny som kommer upp då?

 

Hej Cecilia,

 

Comodo program ÄR igång!!!!

Hade inte du varit vaksam och följt hela tråden,så skulle det förbli problem med Comodo.Jag har redan givit upp.

Du såg att jag gjorde fel och påpekade det. Suveränt!

Nu kan alla som kanske har eller kommer att ha samma problem hitta lösning i den här tråden.

Tack än en gång,Cecilia!

 

Hälsningar

Ned

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...