Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visningsnamn i nya messenger...


Korpglugg

Rekommendera Poster

Jag har ett hotmailkonto som jag har varit anonym med. Alltså jag kan maila utan att skriva ut mitt namn.

 

Samma adress har jag då haft för messenger, men där har jag ju valt ett visningsnamn som alla vänner och släktingar kan se, mitt riktiga namn.

 

Men nu verkar det vara så att visningsnamnet i messenger är exakt detsamma som det namn man anger i Live! där jag ville vara helt anonym.

 

Någon som vet hur man kan lösa detta? Går det att ändra visningsnamn i messenger utan att ändra namnet man har i kontot?

 

När jag fick nya messenger, ändrades mitt visningsnamn till "Förnamn Efternamn" och ingen visste vem jag var. Ett alternativ vore att be alla ända mitt smeknamn så som man kan göra på sina kontakter, men det verkar ju krångligt och bakvänt.

 

Nyss ville jag skicka ett anonymt mail (använder kontot där jag inte vill skylta med namnet) och då stod ju mitt riktiga namn plötsligt. Jag vill inte lösa det genom att ha två konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

det får bli 2 konton!

Har läst någon tråd här på Eforum och i ett annat forum om samma sak, där en del ogillar detta!

Men i det registrerade kontot sedan tidigare, så kan du inte ställa om, i den nya versionen.

Sorry!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att de har ändrat på detta. Det gör att jag kommer att använda hotmailkontot mindre, vilket jag antar att det inte var vad de ville ;) Två konton kommer jag inte att ha, behöva logga in och ut mellan två konton...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...