Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adobe installationsproblem


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag har haft Photoshop Cs2 installerat ett tag. Har nu försökt installera Photoshop CS3.Jag får följande felmeddelande:

"Du kan bara installera en Adobe-produkt åt gången. Slutför den andra installationen innan du installerar Adobe Photoshop CS3"

 

Jag tänke efteråt att jag skulle avinstallera Photoshop CS2 för att kunna rensa filer från Adobe,det fungerande inte heller.

 

Avinstallationen av Photoshop CS2 gjorde så att mappen finns kvar,i kontrollpanelen finns programmet kvar som installerat,men jag kan inte avinstallera Photoshop CS2

Om jag med hjälp av CCleaner försöker ta bort posten Photoshop CS2 står det att den inte kan ta bort MSI Installer.

Jag kan installera Photoshop Cs2 ,men den installationen blir inte på samma mapp som den ursprungliga och jag kan vid installationen inte ange serienummer och den nya installationen fungerar inte alls för vid start kommer ett felmeddelande om att jag inte har angett serienummer.

 

 

Jag har använt mig av Revo Uninstaller ,Tweaknow RegCleander och CCleaner.

Jag har försökt installer Windows Installer Clean Up Utility,men det står åtkomst nekad då.

 

Mitt operativsystem är Windows Vista 64-bitars.

Hur gör jag för att rensa datorn från registerfiler från Adobe ? och däremed få bort Photoshop CS2 helt och installera i stället Photoshop CS3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du letat efter filer i dolda mappar?

Brukar ofta bli något kvar.

Kört diskrensning efter avinstallation, och dina försök att installera CS3?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en ny licens eller är det en uppgradering det rör sig om?

 

Om det är en legitim licens kan du ju höra av dig till Adobes support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du letat efter filer i dolda mappar?

Brukar ofta bli något kvar.

Kört diskrensning efter avinstallation, och dina försök att installera CS3?

Mvh

Mats H

 

Jag har letat i mappar,men det hjälper inte.Jag har kört diskrensning.Vid installation av CS3 så kommer mitt felmeddelande det blir en ikon under installerade program,men kan inte använda CS3,men avinstallera CS3 går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både CS2 och CS3 är full installation,ingen uppgraderingsversion.Har ingen licens för CS2.Jag har betalat för CS3,men inte för CS2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

verkar som Adobe märker av din CS2, piratkopia?, som ej licensierad, och vill att den licensieras, innan du kan uppgradera.

Finns alltså ngn registerhänvisning i din dator som CS3 känner av.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej,

verkar som Adobe märker av din CS2, piratkopia?, som ej licensierad, och vill att den licensieras, innan du kan uppgradera.

Finns alltså ngn registerhänvisning i din dator som CS3 känner av.

Mvh

Mats H

Jag har inte försökt uppgradera från CS2 till CS3,utan bara planerat att avinstallera CS2 och i stället installera CS3. Jag installerade tidigare en piratkopia av CS2 på grund av att CS3 då inte gick att installera. Mappen för CS2 finns intakt på hårddisken.CS2 finns listade hos kontrollpanelen som installerade program men går inte alls att avinstallera eller använda,om jag försöker starta upp CS2 genom att gå in i den mappen så startar den först upp som vanligt,men sedan kommer ett felmeddelande om att Användarnamn,organisation eller serienummer för Adobe Photoshop saknas eller är ogiltigt.

Vid installationen av Photoshop CS3 har installationsprogrammet inte gett någon information om att den märkt av Photoshop CS2.

Om jag försöker installera Photoshop CS3 så står avslutas installationen snabbt och det står "Du kan bara installera en Adobe-produkt åt gången. Slutför den andra installationen innan du installerar Adobe Photoshop CS3",har inte försökt med någon annan installation än Photoshop CS3.Den del av Photoshop CS3 installeras varje gång,så jag tvingas använda Revo Uninstaller för avinstallation.

Jag tror problemet inte är licensen för Photoshop CS2 utan den misslyckade avinstallationen av Photoshop CS2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

När jag försöker installera Photoshop CS3 kommer följande felmeddelande upp:"Du kan bara installera en Adobe-produkt åt gången. Slutför den andra installationen innan du installerar Adobe Photoshop CS3"

Efter det här går Photoshop CS3 inte använda,men finns listade på kontrollpanelen som installerat program. Avinstallerar med hjälp av Revo Uninstaller,Photoshop CS3 finns inte längre listad som installerat i kontrollpanelen.

Fortfarande finns underprogram till Photoshop Cs3 kvar i kontrollpanelen ,följande CS3program:Adobe Bridge,Adobe Asset Services,Adobe Anchor Service

Photoshop CS2 finns trots att det är avinstallerat och inte går att använda fortfarande listad i kontrollpanelen.

Så hur avinstalleras ovan nämnda dataprogram ? som inte kan avinstalleras via kontrollpanelen,CC Cleaner,Advanced Uninstaller,Absolute Uninstaller,Revo Uninstaller,Zsoft Uninstaller,Ashampoo Uninstaller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...