Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa instruktionsvideo


md7dani

Rekommendera Poster

Vill skapa en instruktionsvideo och undrar hur jag gör det på bästa/enklaste sätt? Det ska gå att trycjka på play så spelas videon upp. Den ska finnas på en webbsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska videon ha för funktioner? Ska du filma eller ha grafiska scener endast?

Kolla upp after effects, går att göra sjukt mycket roliga saker i och är ju ett videoprogram mer än flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska videon ha för funktioner? Ska du filma eller ha grafiska scener endast?

Kolla upp after effects, går att göra sjukt mycket roliga saker i och är ju ett videoprogram mer än flash.

 

det blir endast grafiska scener, hur ett program/webbsida ska användas. Ungefär liknande denna: http://www.youtube.com/profile?user=SitePoint#p/a/u/1/26sNaZtkr9A

 

Behöver inte vara så avancerat, vill inte ha specialeffekter å sånt. Om det är enkelt att använda så testar jag det. Har nu kollat upp det och det verkar bara funka på Win 64-bitars.,jag har 32-bitars. Finns det nåt annat alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om inte CamStudio kan vara något.

Gratis och enkelt verktyg för att spela in det som händer på skärmen. Har även "inbyggt" (startas separat från huvudprogrammet) verktyg för att konvertera till flash.

 

Dock saknas t.ex. markörer för att se om man vänster-, höger- eller dubbleklickar vilket kan vara bra när man gör instruktionsvideor.

Du kan såklart lägga till det i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...