Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny ansvarig för Eforum (och lite andra nyheter)


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Jag har fått en ny tjänst på IDG, som ansvarig för betaltjänster och mobila tjänster, och detta gör att jag dessvärre inte längre har möjlighet att jobba med Eforum.

 

Men jag är jätteglad över att kunna presentera en superbra lösning som innebär att Eforum kommer att tas hand om på bästa tänkbara sätt!

 

Ett problem för Eforum är att sajten hela tiden har drivits av enskilda eldsjälar här på IDG. Det har betytt att när en person slutat har det ibland uppstått ett vakum innan någon annan tagit över. Det har saknats kontinuitet.

 

Nu blir det ändring på det! PC för Alla tar över ansvaret för Eforum. Direkt ansvarig för sajten blir Andreas Thors, onlineansvarig på PC för Alla och en av IDG:s absolut bästa på onlinetjänster.

 

PC för Alla är en av IDG:s största och resursstarkaste avdelningar, och de har lång erfarenhet av att arbeta med forum. Genom att PC för Alla tar över driften så garanteras Eforum både kontinuitet och ekonomiska resurser.

 

Viktigt att påpeka här: Eforum kommer att fortsätta vara Eforum. Det kommer inte byta namn, eller utseende eller inriktning. Sajten kommer att vidareutvecklas, men det kommer att ske i tät dialog med er.

 

PC för Alla har redan ett forum: Smart. Cecilia är huvudmoderator där också. Eforum och Smart överlappar varandra till stor del, men Smart är betydligt mindre. PC för Alla tänker slå ihop Smart och Eforum. De gamla trådarna och alla medlemskonton från Smart kommer då att flyttas över till Eforum. Istället för att ha två forum som överlappar och konkurrerar med varandra så satsar vi på ett forum som kan bli störst och bäst i Sverige.

 

Andreas tar över som ansvarig för Eforum inom någon vecka. Jag har börjat lämna över och sätta in honom i allt möjligt som han behöver känna till.

 

Sammanslagningen av forumen ligger lite längre bort i tiden. Det är en del som måste utredas först, som exempelvis hur vi hanterar användare som är medlemmar på båda sajterna, dubletter på användarnamn, var Smart-trådarna ska hamna i Eforums struktur etc. Men det kommer absolut att ske under hösten.

 

Och som sagt: Eforum kommer att vara Eforum även i framtiden. PC för Alla är helt och hållet fokuserade på att värna om det som är Eforums stora styrka: de hängivna, trogna medlemmarna, varumärket som byggts upp genom alla år, den vänliga och inkluderande atmosfären, bredden i diskussionerna och så vidare.

 

Det har varit jättekul att arbeta med Eforum under de här åren! Extra kul var det så klart att vi i vintras äntligen kunde lansera nya versionen av Eforum, och all den positiva respons vi fick efter omgörningen.

 

Stort tack till er alla! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...