Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker spelprogrammerare i php/mysql


clanclashes

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har sedan några månader tillbaka börjat utveckla ett nytt mmo webbaserat strategispel. Spelet är tänkt att bli helt olikt något som jag hittils sett. Jag har tänkt kalla det för ett "lagbaserat karaktärsstrategispel".

 

OM SPELET (MYCKET KORT)

Det mest väsentligaste med spelet som skiljer sig från andra spel, är följande:

Spelet kommer vara uppbyggt av klaner. Varje klan kommer styras av från början 5 spelare, där varje spelare från början "styr" 3 karaktärer vardera. Genom att säga till karaktärerna att utföra vissa handlingar, t.ex. samla resurser, bygga byggnader, tillverka föremål, spionera eller kriga, så kommer dels karaktärernas olika färdigheter bli bättre, men även klanen kommer växa sig större och starkare. Karaktärerna kommer alltså kunna utvecklas som ett typiskt rollspel, med färdigheter och utrustning, men i stället för att de "äventyrar" så kommer de vara medlemmar i en klan och behöva samarbeta med en mängd andra karaktärer för att klanen ska bli framgångsrik.

 

OM UTVECKLINGEN

Jag började utveckla spelet i våras, men eftersom mina programmeringsfärdigheter är begränsade sökte jag hjälp med detta. Under sommaren låg projektet nere och nu när jag tänkte dra igång det igen så visar det sig att personen som hjälpte mig inte längre har tid sedan han började studera.

 

JAG BEHÖVER HJÄLP

Eftersom jag själv endast kan grunderna i programmering, söker jag en person som är duktig i php och mysql som kan anta huvudansvaret för programmeringen av spelet. En fördel är om du gillar webbaserade mmo strategispel och har spelat spel som travian, utopia eller liknande.

Jag bör tillägga att jag endast kommer kunna jobba med projektet på kvällar och helger eftersom jag har en 85% tjänst som mattelärare idag. Jag kommer på grund av detta inte heller kräva mer av dig som programmerare.

 

INTRESSERAD?

Är du intresserad? Skriv i så fall ett mail till clanclashes@hotmail.com. Jag skickar då mer information om spelet till dig, vi tar också och diskuterar avtal. Jag kommer nämligen inte kunna betala någon lön eftersom jag inte investerat några pengar i projektet. I stället tänkte jag skriva ett avtal om partnerskap där du som programmerare får den största vinsten när spelat börjar gå med vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...