Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej hitta blåtandsenheter på datorn?


Joakim_Lind

Rekommendera Poster

Jag har provat att ladda hem drivrutiner från HP:s hemsida till en Compaq 6715s och även provat att låta windows själv installera de drivrutiner som hittas. Men ändå så går det inte att få datorn att hitta blåtandsenheter när jag söker efter dem. Söker jag dock efter datorn i telefonen så ser jag datorn men jag kan inte ansluta den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För rätt länge sedan hade jag ett liknande problem..

Med drivrutiner från Microsoft så kunde en del program fungera med blåtand, men inte andra.

Med drivrutiner från Toshiba (chipset fär blåtand) så kunde de andra programmen fungera.

 

Kanske kan även du testa drivrutiner från olika källor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För rätt länge sedan hade jag ett liknande problem..

Med drivrutiner från Microsoft så kunde en del program fungera med blåtand, men inte andra.

Med drivrutiner från Toshiba (chipset fär blåtand) så kunde de andra programmen fungera.

 

Kanske kan även du testa drivrutiner från olika källor?

Tack för tipset men jag har redan provat att låta windows hämta hem egna drivrutiner och även provat att hämta dom från HP:s hemsida. Men det blir absolut ingen skillnad. Och jag avinstallerade även de liggande drivrutinerna när jag provade de olika.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare erfarenheter är att Blåtand fungerar dåligt med den, i bärbara, inbyggda enheten.

Med en extern enhet á Clas Ohlson har det fungerat klockrent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare erfarenheter är att Blåtand fungerar dåligt med den, i bärbara, inbyggda enheten.

Med en extern enhet á Clas Ohlson har det fungerat klockrent...

Det fungerar inte alls. Dock är det inte min personliga datorn som jag försöker få detta att fungera på så att köpa till någon extern antenn är inget alternativ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...