Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vit skärm på laptop?!


selomon

Rekommendera Poster

Hej! När jag sätter på min laptop som är en Fujitsu Siemens kommer det bara upp en vit skärm. Men när jag sedan kopplar in vga kabeln in i TVn via datorn så ser man startsidan på Windows. Där kan jag fortsätta att använda datorn fast självklart via TVn då skärmen förblir vit under hela tiden.

 

Vad tror ni att problemet kan bero på? Jag har sökt, googlat etc men inte funnit någon med liknande problem. Hoppas på lite hjälp här :)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vi har en bärbar Packard Bell dator här som uppför sig på samma sätt.Datorn fungerar perfekt ansluten med VGA kabel.Men på den inbyggda skärmen visas endast bakgrundsbelysningen när den är vald med funktionstangenten.

 

Felet började med att bilden försvann när man vickade på skärmen ,så jag misstänker att det är knas på kabeln emellan skärm och moderkort/grafikkort.

 

Dock när man någon gång startar den så kan den inbyggda skärmen fungera ett par minuter så jag är ej hundra på att det är kabeln.

 

En annan bärbar dator med definitivt skadat grafikkort (mönster på skärm) kunde fås att hjälpligt fungera med VGA ansluten skärm innan den helt gick sönder.

 

 

LARSAS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...