Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förlåt en okunnig


Åke C

Rekommendera Poster

Xbox PS3 el. Wii, kan någon förlkara skillnaden och vilken som är "bäst" roligast osv.

Vilken ska man köpa? Vill spela lite både online och hemma, se på film, råd tips?

tack

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen finns det inget "rätt" svar på denna fråga. Det beror trots allt på vilka spel du vill spela.

 

Men då jag har en av varje, så kan jag säga att jag använder dom i ordningen Xbox, Wii, PS3. Jag använder min PS3 så lite att jag tillochmed satte in en blu-ray i pcn så jag slipper använda den för att se film.

 

Xbox och Wii används desto mer. Fast väldigt varierande mellan dem beroende på vilket spel jag är sugen på att spela för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vilken bil är bäst - Landrover eller Smart? Svaret är ju till väldigt stor del en fråga om vilken typ av väg och i vilken miljö du hade tänkt att använda den.

 

Jag tror att det mest avgörande för människors glädje eller sorg över sina val i TV-spelsdjujngeln har att göra med spelen och i mindre utsträckning med konsollen. MEN!!!Är man en flygsimulatorfantast så är nog en PC (tack vare tangentbordet) överlägsen. Är fotorealistisk grafik viktg så går wii bort. Är rallyspel din grej så bör man kunna ha en fysisk ratt med force feedback ansluten. Vill man ha tillgång till många billiga spel och kul karaoke så kanske till och med PS2 duger.

 

Har man en fallit för ett spel eller en speltyp så kan bästa upplevelsen av det vara styrande för konsoll tycker jag.

 

// Dick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Skulle väl säga att wii är bäst i sällskap av vänner. De enda spel som är riktigt roliga där är just partyspel som man kan vara upp till 4 pers på. Utom möjligen Super mario galaxy. Dock finns ju även Guitar hero till wii.

 

Har inte mycket erfarenhet av Xbox.

 

Däremot har jag ett Ps3 som numer används mest för att se film på. Har ändå bara little big planet och Assassins creed. Är inte mycket till gamer så jag sitter i så fall bara och spelar för mig själv, men ps3 fungerar bra med wifi. Vårt är kopplat till routern och det fungerar bra med både facebook och youtube.

 

Som tidigare kommentarer så beror ju tycket på vilken typ av spel man vill spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...