Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlösa hörlurar till PS3 slim


Pellepop

Rekommendera Poster

Hejsan!Kan ni hjälpa gubben,ni kunniga här inne..?trodde att PS3 Sänder ut via bluetooth ljudet till ex trådlösa hörlurar,men så inte fallet enligt Sony Sverige;-)Finns det nå bra trådlösa hörlurar,som man kopplar till Usb utgången(för det fungerar väl,eller..?)Har letat hur mycket som helst,men hittar ingen information/produkter på nätet(gubben letar väl fel:-))Enligt Sony sverige,var det bara att ta singnal från tv`ns 3,5mm hörlursplugg o koppla till lämpligt trådlösa..fungerar väl om man nu inte som jag ser o spelar via en PROJEKTOR!Så PLEASE..hjälp gubben!MVH Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Axel! Förstår inte riktigt vad du menar när du skriver "trådlösa via USB", men om du vill ha ett par hörlurar som du kopplar in med USB funkar nog de flesta, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=374800 kan vara ett bra alternativ. Sedan finns det ju mer avancerade headsets med surround designade speciellt för spelkonsoler, t. ex. http://www.astrogaming.co.uk/products.asp?id=2669 men de är förstås mycket dyrare.

 

Du skrev att du inte kan använda 3,5mm hörlursplugg pga. att du använder projektor. Var har du ljudet från nu? Någon förstärkare? Kanske finns det 3,5mm uttag på den?

 

 

Hoppas detta hjälpte, fråga gärna mer om du behöver.

Mvh snuuhf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejsan kunniga inne på eforum..gubben fortsätter denna tråd!Enligt Svenska sony så sänds INTE ljud ut trådlöst via bluetooth på PS3,så med andra ord kan man inte ansluta en trådlös bluetooth till PS3(enligt svenska Sony)?!Döm till min stora förvåning när jag går in på Svenska spel.se o ser en trådlös gameing hörlur till just PS3!?Då detta är en mono..så är det inte det jag letar utan stereo!Fattar ingenting..att enligt Sony så funkar det inte men det finns att köpa gameinglurar för trådlös bluetooth?!Kan någon hjälpa mig mer med detta..?Har ev tänkt att köpa ett par hurlurar från Dustin som man kopplar till usb..fungerar det till min PS3?Jag kan INTE koppla hörlurar till mitt 2:1 system eftersom det INTE finns nåt uttag..o jag har en projektor så där finns INGET uttag!Så enda chans för hörlur är via PS3!Hur att göra..?MVH Gubben Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
ErikssonJocke

Såhär är det... Man kan använda vilket headset man vill till PS3, så länge det är bluetooth.

 

Detta gäller endast ljud-chatt.

De vill säga, det ända man hör i headsetet är de andra spelarna som pratar ifall du kör Multiplayer... Du kan alltså inte få spel ljudet dit.

 

Är det så att du vill använda hörlurar istället för att lyssna via tv-högtalare eller 2.1 ljud som du nämner så får du koppla in hörlurarna i tv:en eller projektor som du säger att du har.

Har du inget sånt här 3,5 mm uttag (hörlurs-uttag) som jag inte heller har så finns det en massa adapters man kan välja bland att köpa.

 

I mitt fall så har min tv som jag tror många andra tv apparater har samt projektorer är 2 stycken RCA uttag (vit och rött uttag) som du kan köpa adapter till.

Då ifall du har sånt uttag kan du köpa samma som jag : http://www.kjell.com/?item=39353&path=470000000,496500000,515500000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okidoki..tack för det!Då vet gubben vad som gäller angående bluetooth o ps3:-)Tyvärr så har INTE min projektor Sanyo PLV z700 nån ljudutgång!EJ heller har min minianläggning NÅN ljututgång!Så varken 2:1 systemet eller projektor har nån ljudutgång!Detta gäller även 3.5 2.5 micro phono!Ej heller nån kompositutgång(rca)!Så den enda anslutning som finns tillgängliga är två USB utgångar på PS3!Digital ut från ps3 kör jag mot 2:1 Systemet!Så samma fråga kvarstår..går det koppla hörlurar med usb till uttaget på PS3 o går det ens ljud ut via dem?MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...