Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starbuck + modem strul


Martin77

Rekommendera Poster

Tja!

Två Problem:

 

1) Jag laddade ned hela i386 katalogen till Starbuck från Sunet och brännde till en skiva. Gjorde en bootdiskett och skulle installera. Jag kommer ända tills installationsprogrammet säger åt en att stoppa i CD:n. Det har jag gjort och trycker OK. CD:n börjar spinna men sedan händer INGET. CD:n stannar och läser inte. Vad gör jag för fel??? Har brännt två ggr för att kolla om det blev nå fel först, men samma sak. Jag gjorde en iso9660 med långa filnamn(JOLIET) i CDRWin.

 

2) Jag installerade RH 5.2 istället och då jag skall koppla upp mig till intenet så kopplar modemet ned efter ca 10 s och säger "NO CARRIER" (i minicom). Grejen är att det endast händer då jag ringer telias internet-nummer, inte då jag ringer min skolas "gratis-internet", då kommer jag till login och password promten osv. Är det telia som inte gillar linux eller? Jag har ett USR 33,6 internt ISA modem (ej winmodem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

1) Joliet är Microsofts egen standard för långafilnamn på CD-ROM. Testa att bränna med Rockridge istället, vilket är den korrekta standarden för långa filnamn.

 

2) Har jag ingen svar på. Jag vet många som kör Intenet i Linux genom Telia, så jag vet att det går.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra. Tack!

 

Så det där med att det måste vara rockridge-format på CD är fel? Går det bra att köra iso9660 med långa filnamn?

 

Är det någon som vet var det finns en iso fil med starbuck så det bara är att ladda ned och bränna direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...