Dela på andra webbplatser

• 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Tom´s Hardware har gjort ett nytt test

Länk finns nu överst i post #4

Länk till kommentar

Postad (redigerade)

OPSWAT har kommit med en ny rapport om marknadsandelar för respektive leverantör

Marknadsandelar är marknadsandelar och inget mått på något annat :)

Redigerad av Thirteen
Länk till kommentar

Postad (redigerade)

AV-Comparatives har släppt ett nytt Performance Test där man rangordnar leverantörerna.

Edit

Testet bör kompletteras med en titt här, minst. Innan man väljer leverantören överst på listan.

http://www.av-compar...s/dynamic-tests

Redigerad av Thirteen
Länk till kommentar

• 2 veckor senare...

Shadowserver har nyligen gjort ett nytt test som visar hur bra antivirusleverantörernas program är på att upptäcka dagsfärska infektioner.

Länk till testet finns nu överst i post #4

Länk till kommentar

Den ryska tidskriften Comss.ru har publicerat sina senaste testresultat.

Länk till kommentar

Postad (redigerade)

Matousec har släppt en rapport om hur pass bra skydd de olika leverantörernas produkter ger när det gäller skydd vid betalning och näthandel.

Redigerad av Thirteen
Länk till kommentar

WinGuider.se
Postad (redigerade)

AV-Comparatives har släppt ett nytt Performance Test där man rangordnar leverantörerna.

Edit

Testet bör kompletteras med en titt här, minst. Innan man väljer leverantören överst på listan.

http://www.av-compar...s/dynamic-tests

Angående AV-comparatives så finns det vissa frågetecken kring hur pålitliga deras "testresultat" egentligen är!

se: http://www.melih.com...-virus-vendors/

Citat från ovan:

Here is my opinion about The issues with AV-Comparitives.org and why they try hard to “censor” anyone who reveals this:

1) There are sizeable amounts of payments being paid by Anti Virus companies to AV-Comparatives.org (AV-Comparatives.org should reveal how much money they get from each vendor so that end users can take this financial transaction into account when reading their reports, they claim to be a “not for profit” organization, so they should be open about it)

2) The information provided is misleading: What is being tested is what the AntiVirus can detect and NOT what it can “Protect” you from!

3) Samples are shared amongst the “participants”

We have always put our money where our mouth is and provided top notch security for our end users for free! We relied on the strength of our product and our end users to spread the word about Comodo. AV-comparatives.org is a disservice to end users because they try very hard to cover the fact that they get big $ from antivirus vendors and provide misleading information about the role of “detection” in overall desktop protection.

I was hoping AV-Comparatives.org would change their ways and start providing valuable information to end users, they chose not to progress with time, they chose to stick to 1980s style of testing while ignoring the latest advancements in technology. Inability to inform end users of the latest protection capabilities in antivirus products and its performance while still “pushing” old style “dead malware” tests is simply misleading and disservice to end users.

Notera att jag säger varken det ena eller det andra, utan överlåter till er som läser detta att skapa egna uppfattningar i frågan!

Redigerad av WinGuider.se
Länk till kommentar

Angående AV-comparatives så finns det vissa frågetecken kring hur pålitliga deras "testresultat" egentligen är!

se: http://www.melih.com...-virus-vendors/

Citat från ovan:

Notera att jag säger varken det ena eller det andra, utan överlåter till er som läser detta att skapa egna uppfattningar i frågan!

Visst ska testleverantörerna granskas!

Tror det är svårt att få någon att ta tiden och göra arbetsinsatsen helt gratis. Tror heller inte att så värst många antivirusleverantörer skulle vara intresserade av att fortsätta betala gång efter annan för att delta i något tvivelaktigt. Nu finns det ju faktiskt leverantörer som väljer att inte delta i AV-Comparatives tester.

Länk till kommentar

Melih har ju ofta lite udda åsikter och alltid väldigt starka, men man måste väl vara sådan när man startar ett företag med visioner om produkter vars marknad redan är överfull och konkurrensen stenhård. Det finns kända tillfällen när Comodos forum har censurerat personer med starkt negativa åsikter om Comodo. Vem är t ex denna Vlk som Melih adresserar i det som kallas "Post 1"?

Länk till kommentar

För att göra diskussionen om AV-Comparatives mer allsidig så kompletterar jag med deras svar på Melihs blogg:

The costs that arise from the tests and demands from vendors should be covered by the vendors, as it is like an external quality assurance assessment (and they also use it for marketing). That vendors have to pay a fee (which is the same for all vendors, and of course has no influence on results) is publicly known, and also written inside the old methodology document which has been available on our website since at least 2008.

Melih continuously stated in his forum that we get paid by vendors, and insinuated that the payments have an influence on the results.

This is clearly not the case, as the confidential results we provided to Comodo (and which he published without permission) show.

Comodo paid us several times for conducting static detection tests of their software, and although they promised users in their forums that they will publish the results, they never did (they said to us it would be bad for their marketing and therefore they preferred to keep it internal).

Melih stated that we can only test for detection and not for protection.

This is not true. We test for protection in our Whole-Product-Dynamic Test (which is part of our public main test-series). Unfortunately, Comodo seems not to be interested in joining that test, as the results would be published.

Anyway, it is sad to see a vendor trying to publicly bully a testing organization by acting this way: making insinuations in their forum; criticising testing organizations if the results in commissioned tests are not as the vendor would like; publishing confidential/internal email correspondence without permission.

http://www.av-comparatives.org/board/index.php?page=Thread&threadID=10546e5e6bc4
Länk till kommentar

Virus Bulletin rapporterar nya RAP test resultat.

• Gilla 1
Länk till kommentar

FILM. I väntan på nästa rapportering.

Filmen är förvisso ett år gammal men underhållande och väl värd att se.

Inte alls något torrt, monotont eller tråkigt föredrag!

TED Talks

Mikko Hypponen: Fighting viruses, defending the net

http://www.ted.com/t...ng_the_net.html

Länk till kommentar

AV-Comparatives är här med en ny rapport

Länk till kommentar

• 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...