Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafik problem i spel


xandorz

Rekommendera Poster

Hej, hoppas någon kan hjälpa mig med ett extremt grafik problem jag har.

Har haft detta förut och lyckades bli av med det men kom tillbaka när jag installerade om datorn och har glömt bort hur jag blev av med det.

Man skulle kunna gissa att det är fel drivrutiner till grafik kortet men är nästan helt säker på att jag har rätt, om man kör automatisk uppdatering på drivrutinerna så tar den fram några som är fel och om jag går till tillverkarnas hemsida så säger den att jag har den nyaste.

 

Objekt i spel kan dras ut till andra objekt, i Starcraft 2 så dras objekt ut till vilket objekt som helst och i World of Warcraft så dras objekten ut till karaktären. Störande att spela när det blir så och svårt att se något samt att det minskar min fps.

 

Bifogat 2 bilder från Starcraft 2 i armory när det hänt, i första så har det utdragna "skurit av halva skärmen" och i den andra så är nästan hela skärmen täckt, blir olika varje gång jag alt tabbar. Som tur är så är det sällan så illa när man spelar, oftast träd och ibland hus som kan skapa problem i World of Warcraft och när man är på skeppet samt corrupters i Starcraft 2. Det händer även i alla andra spel.

 

Tacksam för svar om något vet vad det kan vara för fel, tror inte det är drivrutinerna till grafik kortet eftersom det står att jag har rätt på tillverkarnas hemsida. Kan inte komma på vad som passar att googla för att hitta lösningen, testat några gånger men hittar inget som passar.

post-73693-1284971390,24_thumb.png

post-73693-1284971480,2_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felaktig chipset-drivrutin kan ge konstiga effekter så läge för att gå igenom drivrutinerna för moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte uppdatera grafikkortets drivrutiner igen men är nyaste: Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

 

Testade också att uppdatera moderkortets drivrutiner men vet inte riktigt hur man normalt sett gör det. Gick in på tillverkarens hemsida och laddade ner lite uppdaterings saker och testade även en 4in1 driver.

 

Är fortfarande likadant så vet inte vad som felet är. Tror inte det är bios för den ville jag inte försöka uppdatera förut eftersom det kan sabba om man gör fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...