Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NIKON Camera Control i en Sony Ericsson Vivaz Pro?


Ingen annan

Rekommendera Poster

Tänk om det var möjligt att installera "NIKON Capture Camera Control" i mobilen! Operativsystemet är Symbian S60v5. Med ett 16Gb minne i telefonen vore det möjligt att använda den som "reservplats" för bilder från kameran. Min kamera är en NIKON D2x och jag tar i bland bilder från en bärbar dator där nämnt program är installerat.

 

Har någon någon idee?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte fråga om en backup-grej för minneskort. Huvudsyfte är att, med kontroll, kunna utlösa kameran på några meterhåll (5-20m), och se hur bilden blev. Programmet "NIKON Capture Camera Control" ger den möjligheten. I det programmet går att ändra bländare, slutartid och ISO värde. Kan vara viktigt när vädret ändrar sig vid grytet (t ex). I dag använder jag en bärbar dator för ändamålet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstår jag. Tyvärr har jag inget bra förslag på hur du ska göra för att göra med din mobiltelefon. Har kameran Bluetooth skulle det kunna vara ett sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog motsvarigheten till det jag kör mot min Canon, där jag kopplar upp kameran mot datorn och sedan med fjärrkontroll, eller musen, helt kan styra kameran på avstånd, när du tar bilden, så kommer bilden direkt upp på din skärm, du ser direkt om du måste ta en bild till, göra korrigerar m.m, dom flesta korrigeringarna gör du direkt via dataskärmen, perfekt när man t.ex porträtt-fotograferar i sin studio.

 

Men jag känner inte till om man kan göra detta med/via sin mobil, tvivlar på detta.

Du måste ju då få kontakt med detta program eller styrenheten i kameran, har aldrig hört talas om att någon gör det på detta sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag känner inte till om man kan göra detta med/via sin mobil, tvivlar på detta.

Du måste ju då få kontakt med detta program eller styrenheten i kameran, har aldrig hört talas om att någon gör det på detta sätt.

 

Säkert motsvarande program, som det du använder.

 

Mobilen jag avser är en "Sony Ericsson Vivaz Pro" med operativsystemet " Symbian S60v5" en mycket avancerad telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...