Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte "öppna" en ISO-fil


Petterson

Rekommendera Poster

Jag har ett Windows-program liggande på en dvd-skiva som en ISO-fil. Tycks vara bara en enda fil. Jag har bränt den med Nero Burning Rom och ImgBurn till nya dvd-skivor men det har förstås inte ändrat något. Jag kan inte "öppna" ISO-filen och installera programmet. Hur sjutton gör man? Det är ingen stor sak men det retar mig att inte hitta lösningen. Har även provat öppna med Daemon. Gör antagligen fel nånstans - eller också är ISO-filen korrupt.

 

Skulle nåpgon vänlig själ med överskottsenergi känna för att kommentera så säjer jag Tack. Annars låter jag ärendet försvinna i tysthet. Har Win XP Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har prövat med Daemon Tools?

Hur menar du med "prövat"?

Vet du hur programmet (DT) fungerar?

Vad händer? felmeddelande?

 

Vet du att det verkligen är en .iso? Alltså att filtillägget är korrekt och inte bara omdöpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattar det som att du bränt själva filen till skivan (som om man t ex kopierar fär en backup). Det du ska göra är att välja "bränn image till skiva". Då kommer skivan att se ut som den skiva programmet låg på från början.

Ber om ursäkt om jag missuppfattat och slog in en öppen dörr!

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också upplevt att Daemon Tools inte alltid vill starta .iso-filer. Då brukar jag använda mig av Magic ISO; http://www.magiciso.com/

 

Programmet visar vilka filer som finns i själva .iso-filen. Sedan kan du packa upp de på datorn. :) 

 

Eller så kanske du gör fel med Daemon Tools.

Hoppas det löser sig. :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...