Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Batteritid HTC Desire


TSH

Rekommendera Poster

Har en HTC Desire som jag tycker batteritiden är dålig. Fåt ladda den dagligen även om jag inte använder den så ofta. T.ex. så händer det att under natten tar batteriet slut.

Kan det vara någonting som ligger och drar ström? Hur kan man kolla vad som är igång?

 

/Tsh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till den underbara världen med smartphones. Dom får laddas nästan hela tiden.

 

Men vissa trick för att ladda dom mer sällan fungerar så att du stänger av datatrafiken när du inte använder den. Ändra ljusstyrkan på skärmen. Och skaffa ett armbandsur så att du inte behöver kolla klockan på telefonen.

 

Sen skaffa en extra laddare. En som du har på jobbet och en hemma. Sätt luren i laddaren när du får chansen. Sen bör du ungefär en gång i månaden, ladda ur batteriet helt och sedan ladda upp det igen. Det ökar livslängden på batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIn desire behöver jag bara ladda typ varannan eller tredje dag, och jag använder den mycket.

 

Ta hem en taskkillerapp den stänger av oönskade processer och frigör minne automatiskt.

Sedan kan du ändra till svart bakgrund,,då tar inte skärmen speciellt mycket kräm.

 

Det här med att ladda ur och i batteriet,,behöver du inte bry dig om....det var på Ni-Cd tiden, Li Ion och nyare batterier har inget "minne", som tidigare batterier hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en HTC Desire som jag tycker batteritiden är dålig. Fåt ladda den dagligen även om jag inte använder den så ofta. T.ex. så händer det att under natten tar batteriet slut.

Kan det vara någonting som ligger och drar ström? Hur kan man kolla vad som är igång?

 

/Tsh

 

Jag hade samma problem, men efter byte av sim-kort så "känns" det som att batteritiden blivit bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem, men efter byte av sim-kort så "känns" det som att batteritiden blivit bättre.
Det är ett ganska känt faktum att desto fler master en mobilopperatör har, desto mindre batteri äter telefonen. Men om du bytte sim-kort men inte operatör, så förstår jag inte varför det skulle dra mindre batteri.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett ganska känt faktum att desto fler master en mobilopperatör har, desto mindre batteri äter telefonen. Men om du bytte sim-kort men inte operatör, så förstår jag inte varför det skulle dra mindre batteri.

 

Det är samma operatör. Mitt gamla sim-kort vart sådär 5-6 år gammalt och det nya kanske drar mindre ström eller arbetar på ett annat sätt, tex hur ofta telefonen ska ta kontakt med basstationerna för att berätta att den finns mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...