Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte bränna DVD


Pröjsarn

Rekommendera Poster

Hej och God morgon alla smarta duktiga personer som hjälper oss okunniga med våra problem.

 

Min brännare verkar inte hitta Dvd skivor som jag sätter i för att bränna..

jag hör att den gång på gång försöker hitta skivan men det lyckas inte.

CD- skivor går hur bra som helst att bränna..

Jag har bränt DVD- skivor förut utan problem.

Någon som har en aning om varför det blir så??

Stort tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som komplettering till det Stefan skrev så går det ibland att hitta en uppdatering av brännarens firmware på brännartillverkarens webbplats med vilken brännaren kan klara av fler fabrikat/modeller av skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova något annat märke på skivorna. Alla märken fungerar inte alltid på alla brännare.

Har nog tänkt på det också, men jag har ju bränt med dessa skivor förut utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som komplettering till det Stefan skrev så går det ibland att hitta en uppdatering av brännarens firmware på brännartillverkarens webbplats med vilken brännaren kan klara av fler fabrikat/modeller av skivor.

Ska kolla om det finns några uppdateringar, men jag måste ju först ta reda på vad jag har för brännare.

Skulle tänka mej att jag kan hitta den uppgiften i utforskaren, men jag kommer inte in i utforskaren, utan när jag klickar på utforskaren kommer jag till dokument.

Kan jag hitta vilken brännare jag har på nåt annat ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-1284430373,26_thumb.jpg

 

Information från gratisprogrammetPCWizard2010.(Utmärkt informationsprogram). Googlar man på beteckningen hittar man fabrikatet .Motsvarande kan ses i enhetshanteraren(Högerklick Datorn---hantera--enhetshanteraren.

 

Att skivan är av samma märke med lika beteckning betyder inte att den behöver ha samma kodning och i övrigt lika egenskaper.Koden kanske har ändrats,annan tillverkare.o.s.v.

 

Skivans kodning kan man se exempelvis i en del versioner av Nero (startsmart--verktyg--infotool)

Där kan också ses villka varianter som brännaren klarar att läsa resp.skriva.Äldre brännare klarade ej alltid både DVD+R och DVD-R

 

Kan brännaren läsa dina redan brända skivor av samma märke och typ som du nu har problem med?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-1284430373,26_thumb.jpg

 

Information från gratisprogrammetPCWizard2010.(Utmärkt informationsprogram). Googlar man på beteckningen hittar man fabrikatet .Motsvarande kan ses i enhetshanteraren(Högerklick Datorn---hantera--enhetshanteraren.

 

Att skivan är av samma märke med lika beteckning betyder inte att den behöver ha samma kodning och i övrigt lika egenskaper.Koden kanske har ändrats,annan tillverkare.o.s.v.

 

Skivans kodning kan man se exempelvis i en del versioner av Nero (startsmart--verktyg--infotool)

Där kan också ses villka varianter som brännaren klarar att läsa resp.skriva.Äldre brännare klarade ej alltid både DVD+R och DVD-R

 

Kan brännaren läsa dina redan brända skivor av samma märke och typ som du nu har problem med?

 

LARSAS

Tack jag gick in i enhetshanteraren och hittade brännaren, googlade på den men kunde inte hitta några nya drivisar till den..däremot såg jag att det var väldigt många som hade problem med att bränna DVD på den.

 

DVD- skivorna jag har är alla av samma fabrikat och är från samma spindel, så dom bör väl vara lika allihop.

 

Den läser mina tidigare brända DVD som är från samma spindel.

 

Dom bilderna jag skulle bränna får jag dela upp och bränna på CD i stället, ska ominstallera datorn med min recovery- skiva så får jag se hur det går sedan..

 

Tack för hjälpen..jag avslutar denna tråden nu och återkommer om det behövs senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...