Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutin till ASUS EAH5770 laddar inte


höganäs

Rekommendera Poster

Drivrutinerna finns i stockolm datorn i Skåne. När min son kommer hem så skickar han CDen till mig. Tar nog iaf en vecka. Andra tips mottages gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du laddar ned äldre version av drivrutinen från webben... men varför det skulle lösa dina problem har jag ingen som helst aning om. Mitt tips är än att testa med annat, starkare, nätagg för det du har är för klent, eller ivartfall på gränsen, för vad som krävs för det där kortet.

 

De steg jag givit tidigare med att avinstallera, rensa och installera SKA fungera om kortet är helt, om det är kompatibelt med ditt system och om det får ström nog!

Ditt kort är dessutom en ganska ny modell och garanterat är då den senaste officiella den som ska fungera bäst med ditt kort.

 

 

Ett annat alternativ är givetvis att testa grafikkortet i annan dator för att utesluta att kortet i sig är skadat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.tomshardware.com/charts/2010-gaming-graphics-charts-high-quality/3D-Power-Draw,Marque_fbrandx4,2403.html

länken du gav i klickbart format.

 

Men det där är bara en sanning. Det gäller även att nätagget orkar med att dela ut effekten över 12 Volt. men kortet har ju fungerat så kanske jag är fel ute.

 

Vad har du för delar i datorn i övrigt? Processor, minne och moderkort.

 

har du för övrigt testat ladda ned drivrutin från ATI/AMD?

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon-win7-64.aspx

den ska passa ditt grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:

Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)

Långt ner rad med mest siffror (STOP...)

Under det ibland ett filnamn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt underligt! Efter ha försökt att ladda drivrutinerna runt 10 gånger till för att hinna med att anteckna vad blåskärmen säger så plötsligt laddar datorn de nya drivrutinerna utan jag gjort något annat. Har säkert försökt ladda olika drivrutiner 40 gånger utan resultat. Nu har datorns prestanda ökat ifrån 1,0 till 7,5.Vad som har hänt har jag ingen aning om. Ni(monshi och cecilia) som som enträget svarat på mina frågor ska ha ett stort tack.

Kram på er!

Car

P,s

Bättre med en läckande kran där kan man iaf se felet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det ordnade sig även det är obegripligt varför! :)

 

Till en annan gång kan du stänga av den automatiska omstarten vid systemfel så stannar blåskärmen kvar, dvs blir lätt att skriva av.

Kontrollpanelen (klassisk vy) - System - Avancerade inställningar - Start och återställning Inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...