Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felaktiga inläggsklockslag


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Hur länge som helst har det här pågått, att tiden på inläggen från och till felar med en timme. Det börjar bli riktigt irriterande nu, eftersom jag använder tidslaget till att scrolla tillbaka och kolla nyinkomna inlägg. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På startsidan står det att du postade tråden 19:03, här ovan står det 20:03.

 

Någon server som gått till vintertid redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kollat detta på länge, men kollar tiden nu då

 

Min dataklocka är 20:39 när detta skrivs.

 

Edit: Det skiljer alltså en minut, så detta får ju åtgärdas i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På startsidan står det att du postade tråden 19:03, här ovan står det 20:03.

 

Någon server som gått till vintertid redan?

Nja, snarare fortfarande. Det har varit så sedan det blev sommartid att ibland (50%?) blir klockslagen som står i Senaste inläggen en timme fel. Det var uppe för några månader sedan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som Cecilia säger. Det kanske är en av lastbalanserade servrarna som går fel och därför pendlar det?

Tog två skärmklipp av samma två inlägg i vyn Senaste inläggen för att illustrera vad jag menar

post-23879-1284066091,13_thumb.png

post-23879-1284066096,66_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit svårt att komma i kontakt med Pontus på sistone och det är kanske säkrare att vi härdar ut i 7 veckor tills sommartiden tar slut än att riskera en ändring nu och att det blir fel sen när klockorna ställs om.

 

PS. Jag har lärt mig att alltid antingen se till att känna igen den rubrik/inlägg som är senast eller kolla sann tid på inlägget genom att kolla dess tid i tråden innan jag laddar om sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Så här ska det naturligtvis inte vara. Det är säkert som Anjuna skriver att det är i en lastbalanserare eller i någon av frontarna som tiden går fel. Jag har meddelat driften, de fixar det så fort de hinner!

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu blir det i stället då och då fel åt andra hållet, dvs någon server går fortfarande på sommartid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det mesta går det bra utan det är vid vissa omladdningar (25% kanske) som det blir fel, även tidigare har det inte varit konsekvent utan berott på vilken server (eller var nu felet ligger) man hamnar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likartat problem fel.

 

//eforum.idg.se/topic/224287-har-jag-fatt-in-ett-virus-i-datorn/page__view__findpost__p__1119021

Står att inlägget är skrivet 11:00, det är bara det att klockan är 10:35 just nu.

 

Edit: Alltså klockan är inte 11:35 fast det står att detta inlägg gjordes då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//eforum.idg.se/topic/224287-har-jag-fatt-in-ett-virus-i-datorn/page__view__findpost__p__1119021

Står att inlägget är skrivet 11:00, det är bara det att klockan är 10:35 just nu.

Jag ser att inlägget är skrivet idag den tid det är skrivet, dvs kl. 10:00 Samma med inlägget som är skrivet kl. 10:35

Se min print screen.

 

 

post-9397-1289037089,57_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vi återgick till normaltid, så loggade jag ut och gjorde en "Clear cache" och tog bort alla eforum/IDG-cookies.

Efter det är alla klockor rätt.

Min inställning i Tidszon.

post-9397-1289037676,24_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vi återgick till normaltid, så loggade jag ut och gjorde en "Clear cache" och tog bort alla eforum/IDG-cookies.

Efter det är alla klockor rätt.

Min inställning i Tidszon.

TimeZone.PNG

När jag valde bort "Justering av sommartid" i forumet blev det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har problemet, som beskrivs i början av tråden, med att tiderna i "Senaste inläggen" ibland går en timme fel börjat igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 3 veckor senare...

Nu verkar det vara ändå tokigare med klockslagen för nu är det ibland en timme för mycket, ibland en timme för lite, förutom att det ibland är korrekt tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om Eforums servrar inte riktigt är synkade med varandra. Man kan tycka att systemen borde klara av vinter/sommartid automatiskt, det är trots allt något som sker två gånger per år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...