Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bokföringsprogram för musiker


spaceturner

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har sedan 2009 börjat sälja musik på skarpa sajter som jag gjort själv och har rätt att ta del av intäkterna. Mestadels av försäljningen sker via en webbsajt som heter "Record Union" och som gör att jag kan sälja musik på de populära musikbutikerna som t.ex. Spotify och iTunes. Men jag säljer en hel del annat också.

 

Nu är det som så att jag igårkväll fick en mejl från en snubbe i USA från en affär som jag fått godkännnande om att sälja min musik där (ambient, avslappning m.m.) och skickade mig $25 till mitt paypal-konto. Men då hade det inte skett någonting så jag mejlade honom igen och sedan sa han att han råkat blanda ihop mig med en annan. Behöver dock inte betala tillbaka sa han, han var givmild och sa att han omgående skulle få upp mina låtar där.

 

Hursomhelst så verkar det som att det har gått så långt satt jag ibland börjar få lite pengar då och då på nätet via de sajter jag gör musik för. Då är min fråga: Finns det något bokföringsprogram inriktat på de som säljer musik (eller andra typer av digitala varor) på hobbybasis, det skulle nog vara väldigt bra, för detta har blivit ett populärt sätt för många att både ha kul samt få lite extra cash i vardagen, förfarandet känns likt de som spelar Poker på nätet (man vet inte om man får något för sin instats som i det här fallet är nedlagd tid).

 

Vet du någon som har skrivit ett sådant. Är programutvecklare själv men har inte tid nu på grund av mina studier, så det vore bra om det fanns någon snubbe därute som kunde erbjuda ett sådant program där man kunde registrera sina "varor" och utbetalningar och få koll på detta. Alla program som finns är för små eller stora företag, och det vill jag inte påstå att jag är, för maten och hyran kommer ju ifrån en reguljär inkomst. Värt dock att nämna är att jag har en permanent funktionsnedsättning, så jag har utöver mitt studiemedel en inkomst från försäkringskassan (aktivitesersättning). Då undrar jag också, kan f.k. bli sura om jag börjar få in pengar från annat håll, men det är ju så att jag troligen när jag börja jobba på heltid att jag arbetar deltid och får resten från sjukförsäkringen. Men min fråga är då om jag har andra inkomster från nätet, räknas det som förvarvsarbete och kan det bli fusk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...