Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD-rom och PIC-port slutat fungera


B4mse81

Rekommendera Poster

Har ett problem. Som alla andra.

 

Min CD-rom har helt slutat fungera, och när jag kollar i enhetshanteraren som kommer det upp ett gult frågetecken på den om att den ej fungerar. Testat avinstallera den, och då hittar det vis plug n play tillbaka själv, men den fungerar fortfarande inte. KAn dock öppna och stänga släden, men den kan inte läsa någon skiva.

 

Sen är det problem med mitt EMU 1820m ljudkort med. Ser att det lyser om det( visa den digitala utgången lyser rött), så ström kommer till kortet. Men Datorn vill inte hitta det alls. HAr avinstallerat, och försökt installera om, men utan resultat.

 

Någon som kan se en liten lösning??

 

VÄLDANS TACKSAM för svar!

 

// MVh Tommy

 

 

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem. Som alla andra.

 

Min CD-rom har helt slutat fungera, och när jag kollar i enhetshanteraren som kommer det upp ett gult frågetecken på den om att den ej fungerar. Testat avinstallera den, och då hittar det vis plug n play tillbaka själv, men den fungerar fortfarande inte. KAn dock öppna och stänga släden, men den kan inte läsa någon skiva.

 

Sen är det problem med mitt EMU 1820m ljudkort med. Ser att det lyser om det( visa den digitala utgången lyser rött), så ström kommer till kortet. Men Datorn vill inte hitta det alls. HAr avinstallerat, och försökt installera om, men utan resultat.

 

Någon som kan se en liten lösning??

 

VÄLDANS TACKSAM för svar!

 

// MVh Tommy

 

 

:unsure:

 

Öppna datorn och ta bort alla anslutningar till CDROM och ljudkortet. Ta ur ljudkortet från moderkortet och sätt tillbaka det.

Många problem beror på glapp i kablage och kontakter.

 

PS! Normala skyddsåtgärder måste följas, dvs. datorn ska vara strömlös samt se till att du inte är statiskt uppladdad. Ha helst ett antistatarmband kopplat till datorns metallhölje. Om du saknar sådant, se till att du tar på datorns hölje innan du plockar ur komponenter.

 

Gör om proceduren med att ta bort krånglande enheter i enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem. Som alla andra.

 

Min CD-rom har helt slutat fungera, och när jag kollar i enhetshanteraren som kommer det upp ett gult frågetecken på den om att den ej fungerar. Testat avinstallera den, och då hittar det vis plug n play tillbaka själv, men den fungerar fortfarande inte. KAn dock öppna och stänga släden, men den kan inte läsa någon skiva.

Se om det hjälper med Microsofts tips angående Upper- och LowerFilters på:

http://support.microsoft.com/kb/314060/ (läs noga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...