Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

går det koppla denna datan till en tv?


annc59

Rekommendera Poster

har en Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile V5535 och undrar om den går koppla till en tv förstår mig inte på datorer sad.gif detta är vad som står om den

Expansion/anslutning

 

 

Antal (lediga) kortplatser:

  • 2 ( 1 ) x minne
  • 1 ( 1 ) x ExpressCard/54, 2 ( 0 ) x minne
  • 1 ( 1 ) x ExpressCard/54, 2 minne
  • 1 ( 1 ) x ExpressCard/54

 

 

 

Gränssnitt:

  • 3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB typ A
  • 1 x bildskärm / video - VGA
  • 1 x nätverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
  • 1 x ljud - linjeingång/mikrofon
  • 1 x ljud - linjeutgång/hörlurar

 

tv:n har HDMI-ingångar 4 Komponentvideoingång Ja VGA-ingång Ja USB/MinneskortsläsareJa (uppspelning, JPEG och MP3)/Nej Common Interface Ja Nätverksanslutning Nej Trådlös nätverksanslutning Nej Övriga ingångar 2xScart, Stereo (2xRCA), Antenn (RF in), Videoingång

om det går vad behöver jag för sladd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VGA ut från datorn, VGA in i TVn. Där tar du bilden. Vanlig VGA-kabel.

 

Ljudet tar du från linjeutgång på datorn till 2xRCA i TVn. Alltså en 3,5 mm stereopropp i datorn till RCA i TVn, i stil med

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=53267468

 

Synd att datorn inte har HDMI, det hade varit enklare.

 

Se till att datorn sänder exakt den upplösning din TV har för bästa bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej igen har nu bytt tv denna har ingen VGA ingång går det att koppla den med en vga till s-video sladd eller en HDMI-DVI-kabel eller den passar inte i vga uttaget på datan tyckte den såg likadan ut iaf??? eller en sån här kanske VGA till Component Video TV-Out kable är vad jag hittar på tradera iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VGA till HDMI - nej

VGA till svideo - nej

VGA till komponent - nej*

 

* fast ska sägas, det kan finnas adapter tillhörande grafikkortet som kan mata ut komponent med då INTE via VGA. En adapter som denna, fast omvänd, fungerar alltså inte

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=39289

jag poängterar, fungerar inte. Det är en annan form av RGB än den som finns i VGA-kontakter.

 

Och alla nej ovan är nej på en enkel koppling, det krävs en aktiv komponent som gör om signaltypen till det du vill ha. HDMI exempelvis har ingen analog kanal utan signalen måste digitaliseras i en aktiv enhet. Om du har en TV med HDMI in vill du inte mata den med s-video kan jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

har en Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile V5535 och undrar om den går koppla till en tv förstår mig inte på datorer sad.gif detta är vad som står om den

Expansion/anslutning

 

 

Antal (lediga) kortplatser:

  • 2 ( 1 ) x minne
  • 1 ( 1 ) x ExpressCard/54, 2 ( 0 ) x minne
  • 1 ( 1 ) x ExpressCard/54, 2 minne
  • 1 ( 1 ) x ExpressCard/54

 

 

 

Gränssnitt:

  • 3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB typ A
  • 1 x bildskärm / video - VGA
  • 1 x nätverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
  • 1 x ljud - linjeingång/mikrofon
  • 1 x ljud - linjeutgång/hörlurar

 

tv:n har HDMI-ingångar 4 Komponentvideoingång Ja VGA-ingång Ja USB/MinneskortsläsareJa (uppspelning, JPEG och MP3)/Nej Common Interface Ja Nätverksanslutning Nej Trådlös nätverksanslutning Nej Övriga ingångar 2xScart, Stereo (2xRCA), Antenn (RF in), Videoingång

om det går vad behöver jag för sladd?

 

 

Sökte på Google, och det är en bärbar va?

 

 

Ifall du hade haft ett DVI uttag på datorn kunde du ha kopplat den till HDMI, men Du verkar ha VGA på Tven, då är det bara att köra VGA till VGA. Inga problem. Ifall du inte har en VGA kabel, lätt att få tag på, 20-50kr på vilken affär som helst. (nästan)

 

 

 

 

För att starta den andra skrämen, behöver du gå in på lite inställningar.

 

1: Högerklicka på skärmen, och gå in på "Egenskaper"

 

2: Du får en ny ruta, där inne går du in på "Inställningar"

 

3: Där ska du se 2 skärmen, klicka på den som är mörklagd, och så ska det finnas en check box som du ska kryssa i och sen klicka på verkställ, så ska det fungera. Har för mig den heter Expandera eller något sånt.

 

 

EDIT:

Måste lära mig att läsa hela tråden :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen har nu bytt tv denna har ingen VGA ingång går det att koppla den med en vga till s-video sladd eller en HDMI-DVI-kabel eller den passar inte i vga uttaget på datan tyckte den såg likadan ut iaf??? eller en sån här kanske VGA till Component Video TV-Out kable är vad jag hittar på tradera iaf

 

Vad har du för intag på tven? har ru en box? eller något annat inkopplat i tven som du kan dra en AVI kabel till? Brukar fungera ibland :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...