Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Streaming börjar hacka och gör datorn seg.


anorton

Rekommendera Poster

Hej,

 

och till och börja med hoppas jag att det här är rätt avdelning.

 

Sedan en tid tillbaka kan jag inte se streamad media längre. Youtube och dylika småklipp fungerar prima, men att tex streama ett tv-avsnitt via megavideo fungerar i ca 5 minuter, sedan börjar bilden/ljudet hacka. Datorn blir då väldigt seg i övrigt. Kollar man i aktivitetshanteraren på processer är då chrome (har provat andra webläsare också, samma problem) uppe i runt 98 i cpu. Trycker man på paus så lugnar datorn ned sig och efter ngn minut är den nere på normal nivå igen, då går det att se ca 5 minuter till och så fortsätter det. Kan tilläggas att datorn blir fruktansvärt varm också.

 

Dator har visserligen två år på nacken men att streama tycker jag ju att den fortfarande bör klara av. Jag är f.ö helt lost på sådant här, för mig skulle det lika gärna kunna vara grafikkort som ram-minne eller ett virus som är på g.

 

Vänligen Hjälp!!

 

Jag har en dell xps

Intel® core2 Duo CPU T5750 2.00GHz

3 GB Ram och windows vista på det.

 

Som sagt, tacksam för ALL hjälp.

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder MegaVideo för klient? Med tanke på att du pratar om Chrome så gissar jag på en Flashbaserad klient? Kan detta ha att göra med någon uppdatering av Flash som du har lagt in? Har du provat att uppdatera Flashplayer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen gip, trevligt att du är i alla avdelningar och sprider hjälp!

 

Ja, tror megavideo använder sig av flash player. Men jag tycker datorn uppdaterar flash playern väldigt (irriterande) ofta av sig själv så det borde inte bero på en för gammal version.

 

Edit: Enligt adobes hemsida är den senaste versionen installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...