Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa ny återställningspartition?!


Dravinski

Rekommendera Poster

Precis som rubriken lyder. Kan man skapa en ny sådan eller ladda ner något från tillverkarens hemsida? Har en HP Pavilion 1120eo som jag haft ett tag nu. Dock så börjar den bli lite seg osv nu och jag skulle vilja återställa den så den blir som den dagen då jag först fick hem den. Har haft en partition för detta men den har tydligen blivit raderad. Provat att söka på Hps hemsida om det finns någon att ladda ner osv men har inte hittat något...

 

Finns det någon vänlig själv här som har någon idé om hur jag skall göra? Normalt sätt så kan man ju bara trycka på f11 (eller vad det nu är) när man startar datorn och få den tillbaka till fabriksnytt skick, dock ej utan den partitionen:(

 

(Har inga återställningsskivor)

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Precis som rubriken lyder. Kan man skapa en ny sådan eller ladda ner något från tillverkarens hemsida? Har en HP Pavilion 1120eo som jag haft ett tag nu. Dock så börjar den bli lite seg osv nu och jag skulle vilja återställa den så den blir som den dagen då jag först fick hem den. Har haft en partition för detta men den har tydligen blivit raderad. Provat att söka på Hps hemsida om det finns någon att ladda ner osv men har inte hittat något...

 

Finns det någon vänlig själv här som har någon idé om hur jag skall göra? Normalt sätt så kan man ju bara trycka på f11 (eller vad det nu är) när man startar datorn och få den tillbaka till fabriksnytt skick, dock ej utan den partitionen:(

 

(Har inga återställningsskivor)

 

Tack!

 

Har du raderat den av misstag eller hur den nu försvann är den säkert borta för alltid. Tyvärr!

Du kan alltid höra av dig till HP och snällt fråga om dom inte kan skicka dig en återställningsskiva istället. Hur svaret blir vet jag inte. Fråga går ju alltid... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Okej:(

 

Jaja, får väl prova att kontakta HP och hålla tummarna...

 

tack ändå!

 

För all del! :)

 

Annars finns OEM-versioner som inte är lika dyra. Vista vet jag inte om du får tag på fortfarande, men i så fall kanske Windows 7 inte är fel heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall väl inte behövas... Har skickat till HP nu, hoppas hoppas:)

 

Får låna någon windows skiva annars, har ju min nyckel klistrad under datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Det skall väl inte behövas... Har skickat till HP nu, hoppas hoppas:)

 

Får låna någon windows skiva annars, har ju min nyckel klistrad under datorn...

 

Det hoppas inte jag heller ska behövas, men ibland får man ha plan B om plan A inte fungerar. :)

 

Att låna en Windowsskiva låter väl bra under förutsättning att den du lånar den av inte använder versionen. Enligt MS-regelverk får man endast köra en Windowslicens på en dator i taget. Om det inte handlar om företagslicenser.

 

Lite förenklat:

 

Om jag köper Windows 7 Home Premium eller vad dom nu heter, så kan inte min sambo installera samma på sin dator. Jag har köpt licensen för att använda den på min dator. Om sambon ändå installerar kommer den versionen att bli en misstänkt piratversion. Vilket betyder att min sambo inte kan uppdatera exemplaret på Windows Update.

 

Vill minnas att också hennes skrivbord blir helt svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...