Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Temporär profil


lizzy_lini

Rekommendera Poster

Har en kompis som har problem med sin dator. Det står att hon loggas in med temporär profil. Någon som vet hur man fixar det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När datorn loggar in med en temporär profil är det precis som det låter, Windows lägger upp en temporär profil för att den får ingen kontakt med vanliga profilen.

 

 

Det jag vill veta är om din kompis sitter hemma eller på arbetet med sin dator? Detta problem ser man ofta på arbeten som använder sig av domän-login.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då finns det lite olika saker man kan göra, det kan vara en speciell fil som har blivit skadad kallad ntuser.dat

 

Det som måste göras är att logga in med en användare som är administratör eller om det går under det temporära kontot, in på C:/Users och där bör en mapp finnas, ändra namn på den.

 

Logga sedan ut och in med dennes konto, det bör skapas ett nytt kontot då.

 

Kopierar allt innehåll från den gamla mappen som ni ändrade namn på tidigare in till den nya, det är dokument,favoriter mm då har man återskapat profilen.

 

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Fix-a-corrupted-user-profile

 

Windows Vista och Windows 7 är relativt snarlika så det bör även gå med den länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Kan det vara så?

 

Jag har en Hp stationär som är cirka ett år gammal. Garantin börjar att gå ut. Jag blev inloggad med temporär profil, jag viste inte hur jag skulle göra så jag kontaktade Hp. Jag fick hjälp, men samtidigt ville dom förlänga försäkringen. Jag gjorde inte det. Nu har det hänt att jag blir inloggad med temporär profil flera gånger. Kan det vara så att Hp har möjlighet att sabotera för mig. Jag får göra en systemåterställning till en tidigare punkt varje gång. Jag börjar bli irriterad på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan kanske bero på att hårddisken håller på och går sönder. Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör backup av ditt viktiga data före du testar hårddisken med diagnosprogrammet. Diagnosprogrammet stressar disken och kan göra att disken helt slutar fungera. En frisk disk tar ingen skada av diagnosprogrammet. Men om disken har fysiska skador kan det vara droppen som får bägaren att rinna över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...