Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränning av .mpg filer


thessan

Rekommendera Poster

Hej

 

Behöver lite hjälp. Jag har kopierat över alla filmer från videokameran till datorn, men nu vill jag bränna ut dom på dvd....Kruxet (tycker jag är) att filerna på datorn är .mpg

Hur ska jag göra för att kunna bränna dom???

 

Har en del program så som NERO, CyberLink DVD Suite....

 

Hoppas någon kan hjälpa mej.

 

therese

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Hej

 

Behöver lite hjälp. Jag har kopierat över alla filmer från videokameran till datorn, men nu vill jag bränna ut dom på dvd....Kruxet (tycker jag är) att filerna på datorn är .mpg

Hur ska jag göra för att kunna bränna dom???

 

Har en del program så som NERO, CyberLink DVD Suite....

 

Hoppas någon kan hjälpa mej.

 

therese

 

Se om du inte har svaret i den här tråden:

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/103458

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"bränna på dvd"

Vill du med det ha en "riktig" DVD som du kan spela upp med en vanlig DVD-spelare "till TV,n" eller menar du att du bara vill bränna din film på en skiva för att spara/kunna kolla på filmen med en dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det brukar fungera att spela upp .mpg filer i vanliga dvdspelare.Det är bara att i exempelvis Nero express bränna filerna som data Dvd eller data Cd.

 

I DVD Flick kan man bränna till"riktig" DVD.Gratisprogram

 

Redigering kan göras i Windows Live Movie Maker (finns att ladda ner gratis från Microsoft för Vista (Basic?).Kan där också brännas till "riktig" DVd.

 

Ingår inte program för redigering och bränning i Cyberlink suiten Power2go?

 

Ladda ner Neros trialversion är väl också ett alternativ

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skall göra en "riktig" DVD så skall du kopiera ut filerna från kameran i okomprimerat .avi format. Därefter använder du Nero eller MovieMaker för att göra en DVD med dess filstruktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skall göra en "riktig" DVD så skall du kopiera ut filerna från kameran i okomprimerat .avi format. Därefter använder du Nero eller MovieMaker för att göra en DVD med dess filstruktur.

 

 

 

Vilken videokamera med .mpg (oftast menas mpeg2)som utformat har samtidigt "okomprimerad .avi som alternativt utformat?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...