Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WD My book 2 TB startar inte


Hookey

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en backup nätverks HD My Book 2 TB. När jag sätter i strömkabeln, startar den inte. Lampan nederst (det är ju en sån där med en vit långsmal öppning fram) tänds, sedan tänds efter ett tag den översta lampan också, men den slocknar snabbt, för att ändas igen efter 30 sek eller så.

Jag använder en annan AC-adapter än den som jag brukar använda (hunden åt av ena kabeln för en stund sedan...) - kan den "nya" ha för lågt ampere-tal och därför förorsaka detta. Den jag använder nu har 500mA, men till andra externa hdd ser jag att det är 12v 2A.

 

Kan detta vara problemet?

 

Mvh Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

borde väl finnas ngn märklapp på endera HD My Book eller den nu avtuggade Adaptern!

Annars googla o se efter produktspec.

Men en trolig anledning som du beskriver.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en backup nätverks HD My Book 2 TB. När jag sätter i strömkabeln, startar den inte. Lampan nederst (det är ju en sån där med en vit långsmal öppning fram) tänds, sedan tänds efter ett tag den översta lampan också, men den slocknar snabbt, för att ändas igen efter 30 sek eller så.

Jag använder en annan AC-adapter än den som jag brukar använda (hunden åt av ena kabeln för en stund sedan...) - kan den "nya" ha för lågt ampere-tal och därför förorsaka detta. Den jag använder nu har 500mA, men till andra externa hdd ser jag att det är 12v 2A.

 

Kan detta vara problemet?

 

Mvh Håkan

 

500 mA räcker inte för att driva en hårddisk. Hårddisken vill ha mer, men din adapter kan inte leverera. Antingen brinner adaptern upp eller så märker den att en inte pallar och stänger av sig. Byt adapter till en som kan leverera minst så mycket ström som disken vill ha (och givetvis måste spänningen vara rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer också att sälja hunden... :thumbsup:

 

Tack för hjälpen!

 

Håkan

 

Vad har du för hund?

Ge han Frolic för att avslöjandet av IT samhällets sårbarheter!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...