Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

systemavbrott


Apophiis

Rekommendera Poster

tjenna har en liten fråga har en sak i aktivitetshanteraren som liger och drar en massa cpu och gör att min dator bara står och jobbar i onödan har sökt på google men hittar inget vad det e

 

systemavbrott dpc-anrop och rutiner för avbrottstjänst

 

ibland ligger den och drar 30% cpu ...

 

hade varit toppen om nån kan hjälpa mig med detta

Har hört någonstanns att det kan vara en drivrutin som inte är uppdaterad men finns det ett program som hjälper en att fixa alla senaste drivrutiner ? har letat som en tok men hittar bara program drivers auto update typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om du vill betala pengar finns ju program som söker reda på de senaste drivrutinerna, men sedan betyder inte alltid det att de är kompatibla med din hårvara, bara för att de är nya. Oftast sköter Windows Update detta bra faktiskt, för standard konfigurationer av hårdvara och program.

 

Kan du ta ett Skärmklipp av din Aktivitetshanterare, fliken Processer, samt trycka på knappen, Visa Processer för alla användare, då inkluderas även systemet osv.

Och kan du tala om vilken process du mistänker för problemen.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade kunnat betala för ett bra program om det inte varit så att nästan alla kräver kreditkort och jag har bara Bankkort Maestro :(

post-70604-1282908237,31_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

som sagt inte alls säker att ett köpesprogram skulle ge dig lösningen på ditt problem.

 

Jo jag skulle vilja se det som finns under Fliken Processer från Aktiviteshanteraren, inte resursövervakaren.

Ställ markören på den gråa/svarta ramen längst ned på skärmen, högerklicka och välj Aktivitetshanteraren, sedan som jag skrev i mitt tidigare inlägg:

fliken Processer, samt trycka på knappen, Visa Processer för alla användare, då inkluderas även systemet osv. Och kan du tala om vilken process du mistänker för problemen.

 

Så ska vi se om ser ngn process som tar mycket CPU kraft.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså det e ingen av dom som jag märker av specielt mycket det e bara det att då och då ökar cpu till 30-60% och då liger den dcp -anrop skit högt tex på spelet wow som jag e inne på ofta så ligger jag normalt på 200 fps och så plötsligt sticker den ner till 4-6 fps i typ 20 sec sen upp till normal igen och så har det aldrig varit innan

post-70604-1282917893,59_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

nej det såg ju högst normalt ut i Aktivitetshanteraren.

Har du felsökt din dators hårdvara genom Åtgärdscenter i Kontrollpanelen?

Om inte gör det och återkom med resultatet.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

asså det e ingen av dom som jag märker av specielt mycket det e bara det att då och då ökar cpu till 30-60% och då liger den dcp -anrop skit högt tex på spelet wow som jag e inne på ofta så ligger jag normalt på 200 fps och så plötsligt sticker den ner till 4-6 fps i typ 20 sec sen upp till normal igen och så har det aldrig varit innan

200fps?

Har inte du en LCD skärm? Isåfall är gränsen för den 60fps eller 60Hz (svängningar i sekunden)

Får du inte "tearing" (bilden skivar sig horisontellt i typ 3-4 fält) i spelbilden vid 200fps eftersom bilden uppdateras osynkroniserat med skärmen. Har du rätt drivrutin till skärmen? (Du bör inte köra Plug- & Play drivrutinen) Jag kan se att du använder Radeon gfx iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Okej nu e det så att jag skickade in datorn för att windows crasha och sa till om problemet där jag lämna in datorn och enligt dom så hade dom nån super scan på varje sak i datorn Minne Cpu grafikkort Moderkort och hårdisk o scanna melan 18-24 timmar och hittade inga problem så nu när jag fick tillbax datorn så e den clean på allt så har lagt in wow och wc3 Tft och Bordelands Men har samma problem ändå. Ligger stabilt på 150 fps på wow och varje 1-3 min så sjunker fps till 5 och laggar som satan i typ 20 sec sen upp till normal fps igen

Har sökt om fps drop på google och hittade en som hade samma problem och att hans Moderkort inte va kompatibelt med allt han hade på datorn ... Jag har asus M4a78 vet inte om det säger er mycket Men kan det va moderkortet som e problemet eller vad e det ? hade varit tacksam för att kunna äntligen lösa detta nån gång för tydligen kan inte enns dom som bygt datorn hitta problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger stabilt på 150 fps på wow och varje 1-3 min så sjunker fps till 5 och laggar som satan i typ 20 sec sen upp till normal fps igen

Har sökt om fps drop på google och hittade en som hade samma problem och att hans Moderkort inte va kompatibelt med allt han hade på datorn ... Jag har asus M4a78 vet inte om det säger er mycket Men kan det va moderkortet som e problemet eller vad e det ? hade varit tacksam för att kunna äntligen lösa detta nån gång för tydligen kan inte enns dom som bygt datorn hitta problemet

 

Har du satt i ett annat ljudkort än det inbyggda Realtek chipet?

Har du testat att använda vertikal sync inställningen i wow?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ljudkort? nä och Vsync funkar inte det heller... siter nu i window mode mitt i en stor stad som Jag normal liger på 70 fps liger på 30 i 1 min sen sticker den ner 5 fps och nån flakt ökar i hastighet under dom 10 sec som fps ligger så lågt sen upp i 30 igen kollar Resursövervakaren om program som ökar när det häner men hittar inget där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...