Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera/ansluta trådlös skrivare. Hur?


MrTobias

Rekommendera Poster

Hur installerar jag min trådlösa skrivare (trådlöst) till min bärbara dator? Jag fattar ingenting av bruksanvisningen som följde med skrivaren. Datorn är en Amilo Li 1818 som har inbyggt nätverkskort (eller vad det kallas) och skrivaren är en Brother DCP-375CW. Jag har inga tidigare erfarenheter om hur man skapar en sådan koppling. Operativsystemet är Windows Vista Home. Behöver instruktioner om hur man gör steg för steg.

 

Snälla hjälp mig

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst den. Måste man ha en router också för att koppla ihop skrivaren med datorn?! Jag trodde det räckte med den inbyggda (sändaren) som finns i datorn. Man kan tydligen ansluta skrivaren i Ad-hoc läge om man saknar en router. Eller??? Har jag helt fel? Det står så i instruktionsboken. Vad innebär detta läge? Behöver man inte ha en router isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då blir det ju inte så trådlöst ändå eller? Ska routern kopplas ihop via sladd med datorn då eller är den fristående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duger det med en sådan här router för att koppla samman skrivaren med datorn? Och kan routern ställas vartsom heslt i lägenheten. Den ska alltså inte kopplas till datorn via sladd? Och är det enkelt att koppla?

 

Sweex 150N router

802.11n / 150Mbps / Wireless N Sweex LW150. Trådlös 150 Mbps router. Med funktioner som: NAT-brandvägg, UPnP, DDNS m.m. Konfigureras via webbinterface. WPS (Wi-Fi Protected Setup) gör det enkelt att konfiguera och sätta upp ett säkert nätverk. Stöd för WEP, WPA och WPA2. Bakåtkompatibel med tidigare standarder, 802.11b/g.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar skrivaren är ju trådlös och ska stå inne i en garderrob. Laptopen ska jag kunna ha vart som helst i lägenheten. Men routern då? Den ska väll kommunicera med datorn och skrivaren trådlöst så den behöver väll inte vara ansluten via kabel till datorn? Så routern kan man ha stående i vilket rum som helst eller?

 

Fattar inte riktigt så jag vore hemskt taksam om någon ville förklara det här för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din router skall vara ansluten till ditt Internet uttag, med medföljande kabel, modem eller vad du nu har. De övriga enheterna kan placeras runt om i din bostad, inom räckvidd för routerns signaler.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska routern anslutas till ett internetuttag??? Jag vill ju bara ansluta en trådlös skrivare till min laptop. Det har väll inget med bredband att göra. Dessutom har jag inget "riktigt" bredband. Jag har mobilt bredband via 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ja förvisso står det inte i din tråd att du hade för avsikt att koppla routern till Internet!

Det finns en bra guide för nätverk här på forumet, skriven av "flora 50",

//eforum.idg.se/user/42744-flora50/

länk till den finns på hans profilsida, där finns det avsnitt om hur ansluta skrivare.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...