Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installations-DVD-iso till CD-iso


mickekniv

Rekommendera Poster

Jag ska installera Wserver2008 på en burk som inte har dvd-läsare, bara cd. Jag har en ISO-installationsfil på ca 1,8 Gbyte perfekt för DVD. Men jag vill ha den på CD. Går det att dela upp ISO-filen för att bränna den på 3 st CD-r och kommer installationsprogrammet förstå när det är dags att mata in nästa skiva?

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det torde väl gå att installera från ett usb-minne även om det blir lite pyssel att få den bootbar osv.

 

Enklare då kanske med en extern dvd-läsare under förutsättning att den "hittas" av BIOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat båda, därför jag ställde frågan om det går att dela ISO:n samt få installationsprogrammet att förstå att den ska byta disk för att slutföra installation.

 

 

I BIOS finns endast floppy, cd och hd att välja mellan ;)

 

 

Min fråga är alltså, går det att dela en ISO-fil och samtidigt få installationsprogrammet att efterfråga skiva nr2

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wink.gif

 

 

Min fråga är alltså, går det att dela en ISO-fil och samtidigt få installationsprogrammet att efterfråga skiva

 

Vet inte ,men det skall gå att installera inifrån ett opsystem .Då påstås det lätt att flytta till ett USBminne som alltså ej behöver vara bootbart.Win 7 kan installeras inifrån med imagefilen mountad i Magicdisc.Kanske fungerar här också.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...