Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

[LÖST ]Kan inte klicka på vissa flash-knappar i Firefox


Blindbock

Rekommendera Poster

Jag har ett ganska nyinstallerat Ubuntu 10.04 64 bit och har installerat flash både från Adobe och Adobe och Soft Ware Center.

 

Går jag in på http://brendbandskollen.se i Firefox kan jag inte klicka på mätknappen. Med Chrome går det utmärkt. Också på vissa andra sidor är det samma. Ibland går det inte få visning på en film medan det på andra webbplatser går utmärkt. Med Chrome går det alltid men har tyvärr lärt mig hata den webbläsare av anledningar jag inte skriver här. Firefox ska det vara.

 

Någon som kan hjälpa mig med felsökning och tänk på att jag kör Ubuntu 10.04 64 bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag har ett ganska nyinstallerat Ubuntu 10.04 64 bit och har installerat flash både från Adobe och Adobe och Soft Ware Center.

 

Går jag in på http://brendbandskollen.se i Firefox kan jag inte klicka på mätknappen. Med Chrome går det utmärkt. Också på vissa andra sidor är det samma. Ibland går det inte få visning på en film medan det på andra webbplatser går utmärkt. Med Chrome går det alltid men har tyvärr lärt mig hata den webbläsare av anledningar jag inte skriver här. Firefox ska det vara.

 

Någon som kan hjälpa mig med felsökning och tänk på att jag kör Ubuntu 10.04 64 bit.

 

Räcker förstås om du installerar flash från ett ställe. Gå in i Pakethanteraren och avinstallera ett av dom för att se om det fungerar. Hittar du inte flash direkt i Pakethanteraren kan du söka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sammanfattning som jag uppfattat dina inlägg är att vissa hemsidor fungerar i Chrome men inte i Firefox.

Detta (att sidor inte fungerar i en webbläsare men fungerar i en annan webbläsare) är enligt min uppfattning vanligt.

Detta kan bero på

programmeringen av sidan

programmering i respektive webbläsare, inställningar i respektive webbläsare

 

För några år sedan såg jag en test där Internet Explorer var helt överlägsen på att få till "felprogrammerade" webbsidor så de fick ett acceptabelt utseende.

 

Är du intresserad av programmering kan det vara en kul uppgift att ta reda på varför och skicka in lösningar till de som gör webbsida/webbläsare

 

Är du inte intresserad, byt till annan webbläsare när det krånglar.

Byter själv mellan Firefox / Seamonkey / Konqueror när det krånglar och har också använt Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...