Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anmälan om e-faktura - som inte syns


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Ni som läst och följt den här tråden minns säkert:

//eforum.idg.se/topic/220880-nordea-havererar-stup-i-ett-bankbyte-onskas

 

Nu handlar det mera om e-fakturor. Problemet är att Telenor tydligen inte kan se att jag gjort en anmälan att jag vill få fakturorna som e-faktura till min nya bank. Jag ringde dom och påtalade att jag bytat bank och gjort en ny anmälan om e-faktura till min nya bank. Förvarnade dom om att det är ingen idé att skicka till min gamla bank. Det kontot existerar inte längre.

 

Det kunde Telenor inte se att det finns någon ny sådan anmälan. Uppmanade mig istället att göra ett nytt försök. Visst, det provade jag. Problemet är att jag får beskedet att anmälan redan är gjord och registrerad. Därmed kan jag inte göra någon ny anmälan heller. Telenor skickade dessutom epost strax innan midsommar om att e-faktura var aktiverat. Spökar det hos dom, eller?

 

Sedan jag bytte mobiltelefon innan jul har jag ett abonnemang som ligger inaktivt vid sidan om mitt nuvarande aktiva abonnemang. För det förstnämnda abonnemanget betalar jag fortfarande, men då i princip bara potten på 99 kronor. Trodde så klart att Telenorbutiken utfört uppsägningen av mitt "gamla" abonnemang. Dom lovade att dom skulle säga upp det, men så har tydligen inte skett. Telenor har inte fått in någon uppsägning heller.

 

Ringde personligen och sade upp det "gamla" abonnemanget den 19 juli.

 

Blir så trött på sådant.

 

Begärde så klart att få fakturan hemskickat. Vill inte hamna hos fogden. Det gick dom med på.

Då fick jag både fakturakopia och en "riktig" faktura på det "gamla" abonnemanget. Fortfarande får jag hem två fakturor både på mitt aktiva och inaktiva abonnemang.

 

Tacksam för det, men varför syns inte att jag gjort anmälan om e-faktura?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns att jag också hade problem med det vid mitt bankbyte. Det svar jag fick från Telenors kundtjänst, var att jag först måste avsluta E-faktureringar från min "gamla" bank och sedan, efter bekräftelse, ansöka om E-fakturering på nytt.

 

Jag tror jag fick ett glapp på en månad eller två, och om du påpekar det för kundtjänsten, så slipper du betala 25 kr för varje pappersfaktura.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag minns att jag också hade problem med det vid mitt bankbyte. Det svar jag fick från Telenors kundtjänst, var att jag först måste avsluta E-faktureringar från min "gamla" bank och sedan, efter bekräftelse, ansöka om E-fakturering på nytt.

 

Jag tror jag fick ett glapp på en månad eller två, och om du påpekar det för kundtjänsten, så slipper du betala 25 kr för varje pappersfaktura.

 

Tack för svar!

 

Jag vill minnas att jag avslutade alla e-fakturor hos min gamla bank innan kontot där stängdes helt och hållet. Det gjorde jag innan jag lämnade tillbaka allt som hade med den gamla banken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen i klubben. Jag strulade med Boxer i ett helt år eftersom de trots att jag avslutade mitt gamla e-faktura medgivande och gjorde ett nytt inte fick iväg fakturor till mig. Någon av fakturorna resulterade i ett inkassoärende eftersom jag inte bevakade att jag fick fakturorna lika noggrant när jag väl gjort dem uppmärksamma på problemet en gång. Gång på gång kom jag överens med Boxers kundtjänst om att jag inte skulle behöva betala alla extra avgifter, men inkassokraven fortsatte att komma. Det tog ett helt år innan det löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Välkommen i klubben. Jag strulade med Boxer i ett helt år eftersom de trots att jag avslutade mitt gamla e-faktura medgivande och gjorde ett nytt inte fick iväg fakturor till mig. Någon av fakturorna resulterade i ett inkassoärende eftersom jag inte bevakade att jag fick fakturorna lika noggrant när jag väl gjort dem uppmärksamma på problemet en gång. Gång på gång kom jag överens med Boxers kundtjänst om att jag inte skulle behöva betala alla extra avgifter, men inkassokraven fortsatte att komma. Det tog ett helt år innan det löste sig.

 

Tack!

 

Nu är inte jag riktigt så illa ute, som du tydligen varit med inkassoärenden.

 

Telenor skickar hem pappersfakturor, men dom fattar inte att jag vill ha dom elektroniskt. Påstår att dom inte kan hitta min anmälan om det. Hur jag än bär mig åt kan jag inte anmäla det på nytt.

 

Beskedet blir att anmälan redan gjorts och registrerats.

 

Alla andra mottagare jag har anmält har registrerat det och skickar hädanefter e-fakturor till och med Telia, som någon haft problem med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...