Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med svart fält i verktygsfältet i IE 8


Val77

Rekommendera Poster

När jag öppnar webläsaren IE 8 så blir det ett svart fält över det mesta i verktygsfältet?!

Har scannat efter virus etc, senaste AVG, men utan att finna något skräp.

 

Bifogar en skärmdump på eländet.

 

Inte detta problem i FireFox.

 

Någon som vet?

 

Val77

post-60102-1282313024,51_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det om du startar IE utan tillägg?

Du hittar den möjligheten här:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

 

Hur länge har det varit så här?

Installerade eller avinstallerade du något strax innan det började?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. det du frågar om är överkurs för mig...

Jag inaktiverade allt och startade om datorn men samma problem andå?!

 

Jag har ominstallerat några program bl.a. Winamp, ACDSee32. men det konstiga är att problemet inte finns när jag startar upp Firefox?!

 

Vad tror du om att avinstallera IE8 i kontrollpanelen och göra en nyinstallation av den, gär det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill testa att ominstallera IE 8, så finns lite att läsa här

 

Man brukar säga att det inte går att avinstallera IE, men det gäller då man vill ha bort IE 8 helt och hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat samtliga förslag som föreslagits nedan men helt utan resultat?!

Verkar för mig obegripligt om just bara jag skulle råkat ut för detta problem?! :(

 

Har även problem med att webbfönstret, när jag kör med IE8, aldrig öppnar sig helt. Och det har någon förklarart att det är en s.k. "bug" som hänger med sedan IE6 och IE7?! Hur kan det vara möjligt när jag ominstallerade hela XP och IE8 på en och samma gång?! :angry:

 

Det är något skit med IE8 helt enkelt. Tvingas väl helt enkelt att frångå Microsofts webläsare helt och hållet och börja använda Firefox i stället. För där finns inte dessa problem alls. Känns uselt att Microsoft inte "bryr sig" om att även fixa till problem i samtliga sina programvaror, även om de nu inte bara för den skull råkar vara de "senaste" programvarorna. Folk använder dem ju trotts allt ändå! :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

 

Men tack för hjälpen ni som försökt att hjälpa till!

 

Och om det finns någon annan som kan tänkas ha en lösning på problemet så är alla förslag tacksamt mottagna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ominstallerat några program bl.a. Winamp, ACDSee32. men det konstiga är att problemet inte finns när jag startar upp Firefox?!
Åtminstone WinAmp kan ju installera en toolbar i Internet Explorer. Det kan ju ha blivit något fel i samband med ominstallationen.

 

Har även problem med att webbfönstret, när jag kör med IE8, aldrig öppnar sig helt. Och det har någon förklarart att det är en s.k. "bug" som hänger med sedan IE6 och IE7?! Hur kan det vara möjligt när jag ominstallerade hela XP och IE8 på en och samma gång?! :angry:
Det är ingen bugg utan ett beteende som passar en del personer men inte alla. Det har varit så sedan åtminstone IE6. Det finns en del tips på hur man ska få IE att öppna i ett större fönster men eftersom jag sällan använder IE och definitivt inte vill att det ska öppna i ett fönster som täcker hela skärmen har jag inte lagt dem på minnet.

 

Jag googlade lite och följande sökord verkar kunna leda till sidor med tips:

ie toolbars blacked out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är bara för :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

 

Sökte på "ie toolbars blacked out" = hadde lösningen :rolleyes:

 

 

Tydligen så hade någonting "hängt sig" när jag ändrade till "Windows klassiskt utseende" för bildskärmen för ett tag sedan.

 

Jag ställde nu om till XP och sedan åter till Klassiskt och då försvann eländet?!

 

Tusen tack för din hjälp :D:D:D

 

kanske jag kan fråga dig en sak om Firefox webbläsaren? den verkar ju mycket bra men jag hittar inte var jag får ikonen "Mina favoriter" att visa sig i verktygsmenyn?! När jag har Firefox öppet så kommer jag inte åt "Mina favoriter" där?! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löste sig med det svarta fältet och tack för poängen. :)

 

Kanske missförstår vad du menar. I Firefox heter det ju bokmärken och de ligger uppradade under ett menyval som heter Bokmärken. Om du menar att du vill importera de favoriter du har i Internet Explorer och använda dem i Firefox kan du i Arkiv-menyn välja Importera. Om du vill ha lättare åtkomst till dina bokmärken kan du i Visa-menyn välja Verktygsfält - Bokmärkesfältet alternativ Sidofält - Bokmärken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack igen :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

 

Förklarade mig kanske otydligt men du förstod ju ändå :D

 

Nu är Firefox och Mina favoriter/ Bokmärken också på plats!!!

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

För mig löste det sig när jag högerklickade på skrivbordet, valde egenskaper, valde fliken tema, rullade ner Tema till Windows klassisk, verkställ, ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...