Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Feedback på vår låt!


kimdah3

Rekommendera Poster

Snyggt jobbat, låter väldigt bra och imponerande för en hemmaproduktion.

 

Jag tycker mig höra en andrastämma i refrängen, men väldigt svagt (eller så är det en illusion). Ni skulle ju kunna testa att tona upp denna en del för att göra refrängen fylligare och vidare skild från verserna.

Sen tror jag att jag skulle föredra att de sista sekunderna avslutas instrumentalt, i stil med takten från 3:44 - 3:48.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat, låter väldigt bra och imponerande för en hemmaproduktion.

 

Jag tycker mig höra en andrastämma i refrängen, men väldigt svagt (eller så är det en illusion). Ni skulle ju kunna testa att tona upp denna en del för att göra refrängen fylligare och vidare skild från verserna.

Sen tror jag att jag skulle föredra att de sista sekunderna avslutas instrumentalt, i stil med takten från 3:44 - 3:48.

 

 

Tack tack! Jo det är en andrastämma :) Det vore något att pröva faktiskt, tack! Det där med instrumentalen också faktiskt. Hade varit skönt att vila öronen på ett lugnt outro utan sång. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Bra låt! Den var jättebra. om jag skulle göra den skulle jag lägga en matta i mitten för att fylla ut tomrummet mellan basen och virveln. Kan inte urskilja om ni har någon... om ni har det skulle jag tona upp den för att få ett lite mer producerat sound. På andrastämman ligger det ett stort eko som gör att ljudbilden blir lite luddig och skymmer texten en del. Även gitarren i bryggan kunde vara lite tydligare. Där skulle jag dubba sången och kanske lägga ytterligare en stämma istället. I övrigt var det väldigt bra sång och jag tyckte om den fina hooken. Men detta är BARA vad jag skulle gjort och det är ju eran sång. Försökte vara så konstruktiv som möjligt!

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...