Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wii Problem

Lundsbrunn

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med Monster hunter Tri. Det har fungerar nästan felfritt offline, men online får jag stora problem. Jag kan göra en quest online, sen, i mitten av quest 2, så hakar wiiet upp sig. Inga knappar på kontrollen fungerar, inte heller på själva konsollen. Det enda man kan göra är att dra ut strömmsladden. När man stoppar i den igen, så får wiiet ingen ström i 4min 37 sek, Sen fungerar det igen. Jag har märkt att om man byter lobby, så hakar det inte upp sig. Kan någon säga vad det är för fel? Min kompis har inte samma problem, så det är inget fel på spelet i sig. Nån som vet vad som pågår?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte fått svar än kastar jag mig in i tråden.

Måste fråga om det gäller en chippad eller softmoddad konsol?

Då, om så är fallet, antar jag också att det inte gäller en originalskiva?

Enligt eforums regler får inte sådana diskussioner förekomma.

Det finns ett svenskt forum, console.se, som bl.a. upptar sådana frågor.

Annars - om det handlar om originalspel så funderar jag lite "grovt" på om det är just din anslutning mot nätet som är boven?

Har du inga bekymmer med onlinespel via PC, eller andra bekymmer med router osv?

Vilken systemversion har du på din konsol?

Har du inga avsikter att softmodda kan du ju uppdatera till den senaste, v4.3 för att se om det hjälper

Länk till inlägg

Eftersom du inte fått svar än kastar jag mig in i tråden.

Måste fråga om det gäller en chippad eller softmoddad konsol?

Då, om så är fallet, antar jag också att det inte gäller en originalskiva?

Enligt eforums regler får inte sådana diskussioner förekomma.

Det finns ett svenskt forum, console.se, som bl.a. upptar sådana frågor.

Annars - om det handlar om originalspel så funderar jag lite "grovt" på om det är just din anslutning mot nätet som är boven?

Har du inga bekymmer med onlinespel via PC, eller andra bekymmer med router osv?

Vilken systemversion har du på din konsol?

Har du inga avsikter att softmodda kan du ju uppdatera till den senaste, v4.3 för att se om det hjälper

Konsollen är inte moddad på något sätt, så skivan är givetvis original. Vad det gäller uppkopplingen, Wii'et är uppkopplad mot en repeater, så det kan vara fallet, men det känns inte så troligt.Har hört att man kan starta om AC adaptern, vilket, enligt nintendo, ska lösa nästan alla ström problem. Kan det hjälpa?

Redigerad av Lundsbrunn
Länk till inlägg

Konsollen är inte moddad på något sätt, så skivan är givetvis original. Vad det gäller uppkopplingen, Wii'et är uppkopplad mot en repeater, så det kan vara fallet, men det känns inte så troligt.Har hört att man kan starta om AC adaptern, vilket, enligt nintendo, ska lösa nästan alla ström problem. Kan det hjälpa?

Starta om? Hur menar du/de då?

Länk till inlägg

Starta om? Hur menar du/de då?

Det var tydligen räätså kompliserat, men ungefär: Att du tar ut AC adaptern från wiiet, kopplar ur den ur uttaget, väntar 5 min, stoppar i den i ditt wii först, sen direkt in i uttaget(om den inte redan var det), och altså inte i en multikontakt.

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...